امام جمعه همدان: نفی طاغوت خط فکری نظام اسلامی است


امام جمعه همدان: نفی طاغوت خط فکری نظام اسلامی است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: احیای تفکر شهدا در جهان به عنوان پیش زمینه نظم عادلانه بین‌المللی و نفی همه طاغوت‌ها خط فکری امام راحل و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: ایران اسلامی به نظم عادلانه جهانی اعتقاد راسخ دارد حتی هدف امام راحل از تاکید بر صدور انقلاب، دخالت در امور دیگر کشورها نبود بلکه احیای تفکر شهدا و نظم عادلانه جهانی است.

وی اظهار داشت: به دنبال پیروزی انقلاب یک هویتی سیاسی و اجتماعی جدید مبتنی بر نفی طاغوت در ایران شکل گرفت بنابراین دشمن برای نفی این تفکر حمله به این کشور و جنگ با این نظام را برنامه ریزی کرد.

امام جمعه همدان با یادآوری اینکه ملت ایران پیش از انقلاب هم مسلمان بودند افزود: نفی طاغوت عنصر اصلی و یکی از مولفه‌های اساسی سیاست خارجی کشورمان بود و این عنصر سبب شد دشمن نتواند انقلاب اسلامی را تحمل بکند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی ادامه داد: تحلیل دشمنان این بود که اگر نظام اسلامی پابرجا باشد با توجه به نفس طاغوت از سوی این کشور به طور حتم آینده ابرقدرت ها به خطر می‌افتد.

وی تاکید کرد: نفی طاغوت یکی از فلسفه های بعثت انبیا است بر این اساس ملت ایران تعهدی نسبت به ابرقدرت‌های جهان نداشت و شعار محوری آن نه شرقی نه غربی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دشمنان می دانستند در صورت شکل گیری نظام اسلامی و حرکت با همان قدرت، دیگر ابرقدرتی در جهان نخواهیم داشت بنابراین جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شکل گرفت.

وی ادامه داد: با این وجود رزمندگان به دنیا ثابت کردند که وقتی شعار نه شرقی نه غربی، عزت اسلامی، حفظ کیان اسلامی، نفی سبیل، نفی طاغوت و ظالم ها و مبارزه با استکبار را مطرح کردند پای حرف شان هم ایستادند.

امام جمعه همدان بیان کرد: نسل دوم و سوم و چهارم انقلاب به عهدی که رزمندگان با امام راحل بستند وفادارند و شاهد این وفاداری شهدای مدافع حرم، شهید سردار همدانی و حججی ها هستند و اینها نشان می دهد آرمان‌های دفاع مقدس مبتنی بر مقاومت بوده و زنده است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب ادامه دهنده راهی هستند که پیشکسوتان جهاد و شهادت شروع کردند و راهی را که رزمندگان با قوت، قدرت، صلابت و شهامت شروع کردند توسط نسل جوان استمرار می یابد.

وی بیان کرد: جوانان این کشور در راستای ترویج و فعال کردن گفتمان انقلاب اسلامی تلاش کرده و از آرمان ها و اهداف دیروز عقب نشینی نکردند بنابراین پیروزی هم در انتظار ما است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ملت ایران در عرصه دفاع مقدس کنشگران چالش‌گر نظام جهانی بودند و امروز هم موفقیت سیاست خارجی کشور و دستگاه دیپلماسی در گرو همین کنشگری و چالشگری است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی یادآوری کرد: کشور عراق که پشتیبانی نسبی جهانی را به همراه داشت و همه ابر قدرت‌های آن زمان او را حمایت می کردند در مواجهه با کشوری که در دوران گذار از یک انقلاب نو بوده و پیشتیبانی جهانی را نداشت تسلیم شد.

وی خاطرنشان کرد: آن روز که سردمداران قدرت‌های جهان صدام را تشویق به حمله به این مملکت کرد باور نداشت انسان‌هایی شریف، مقتدر و با صلابت در این کشور زندگی می کنند که توان هشت سال مقاومت در برابر جهان را دارند.

وی اظهار داشت: دولتمردان آمریکا در برابر عظمت مقاومت و استقامت ملت ایران دچار حیرت شده و برای اجرای مکانیسم ماشه در حال دست و پا زدن است.

به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرای بیش از ۳۲۲ برنامه شاخص محوری توسط نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌ها در قالب یک هزار و ۸۰۰ فعالیت در استان همدان آغاز شد.

ویژه برنامه نخستین روز هفته دفاع مقدس تجلیل و دیدار تلویزیونی رهبر فرزانه انقلاب با پیشکسوتان جهاد و شهادت، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان بود.

کشور عراق در ۳۱ شهریور سال ۵۹ به ایران حمله نظامی کرد و به همین مناسبت همه ساله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید