چهار شهرستان استان اردبیل در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت


چهار شهرستان استان اردبیل در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

اردبیل- ایرنا- چهار شهرستان خلخال، اردبیل، مشگین‌شهر و گرمی از توابع استان اردبیل در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، استان اردبیل از روز گذشته در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار گرفته و علاوه بر چهار شهرستان پرجمعیت فوق که در وضعیت قرمز قرار دارند، شهرستان‎‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد، نمین، نیر و سرعین نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی دنشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تنها ۲ شهرستان کم جمعیت کوثر و اصلاندوز استان در زمینه شیوع بیماری کووید۱۹ در وضعیت سفید قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته تعداد ۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۳ نفر در اردبیل، ۲ نفر در پارس‌آباد، ۱۱ نفر در مشکین‌شهر، سه نفر در گرمی و ۲ نفر در بیله سوار در حال سپری کردن مراحل درمانی خود هستند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به فوت چهار نفر از مبتلایان بستری شده کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: روند بستری بیماران کرونا در استان صعودی است.

وی تعداد بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل را ۲۴۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۵۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تحت مداوا قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از ترخیص ۳۰ بیمار بستری مبتلا به کرونا در استان پس از بهبودی خبر داد و بیان کرد: در هفت ماه گذشته، ۶ هزار و ۵۱۲ نفر از مبتلایان بستری شده کرونا در استان اردبیل پس از بهبودی ترخیص شده‌اند.

وی همچنین، مجموع افراد بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل در هفت ماه شیوع کرونا را هفت هزار و ۴۵۸ نفر و مجموع افراد فوت شده در این مدت را ۶۲۱ نفر اعلام کرد.

دکتر حبیب‌زاده تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی گفت: استان اردبیل با میانگین ابتلای ۴۰ تا ۵۰ نفر روزانه، در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد و انتظار داریم که با رعایت بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص در مدارس، این وضعیت در استان بهبود یابد.

وی هشدار داد: افرادی که دچار تب، سرفه و تنگی نفس می‌شوند، قبل از تشدید بیماری به مراکز درمانی استان مراجعه کنند.

آمار مبتلایان بستری و فوتی کرونا در استان اردبیل که در ۲ ماه اخیر روند ثابت میانگین ابتلای حدود ۳۰ نفر و فوت سه نفر را طی کرده، در چند روز اخیر دوباره اوج گرفته است.

بالاترین آمار ثبت شده ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز ۱۷ مورد بوده است.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل که اوایل امسال به بیش از ۴۰۰ مورد رسیده بود، در پی همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی، طی یک ماه اخیر روند ثابت ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم