بازگشت 100 واحد صنعتی فارس به چرخه تولید


بازگشت 100 واحد صنعتی فارس به چرخه تولید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از بازگشت مجدد 100 واحد صنعتی کوچک در استان به چرخه تولید خبر داد.

احد فتوحی فارس دوشنبه ۳۱ شهریور در جمع معاونان شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون چند واحد صنعتی کوچک و متوسط در استان احیاء شده است، گفت: با تلاش‌های انجام شده سال گذشته شاهد فعالیت دوباره ۸۱ واحد صنعتی بودیم.

او همچنین با بیان اینکه ۹۵ درصد صنایع استان در زمره صنایع کوچک تعریف می‌شوند، گفت: شیوع کرونا، صنایع استان را با مشکلات عدیده‌ای همچون کمبود مواد اولیه، کاهش صادرات محصولات و به تبع آن کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه کرده است. یکی از اقداماتی که امسال برای احیای صنایع کوچک و تقویت توان تولیدی واحدهای نیمه فعال انجام شد ابلاغ دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط توسط بانک مرکزی بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه هدف از ابلاغ این دستورالعمل هموارسازی مسیر تولید ملی، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی برای تحقق شعار جهش تولید، هدایت نقدینگی جامعه به سمت بخش‌های مولد، تأمین مالی تولیدکنندگان داخلی و همچنین تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی توسط شبکه بانکی اعلام شده است، گفت: بر اساس مفاد این دستورالعمل، بانک‌های عامل موظف هستند با توجه به حساسیت شرایط اقتصادی، با احساس مسئولیت بیشتری به موضوع تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط توجه کنند و در اولویت بندی تسهیلات به گونه‌ای عمل کنند که تحقق اهداف تعیین شده در سال جهش تولید امکانپذیر شود.

به گفته فتوحی، اگر نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی تامین شود آن‌ها می‌توانند ظرفیت‌های خود را در قالب شیفت‌های دوم و سوم کاری مورد استفاده قرار دهند و علاوه بر حفظ اشتغال موجود و خلق اشتغال جدید، در مسیر تحقق شعار جهش تولید گام‌های جدی تری بردارند.

او با اشاره به دیگر مشکلات احیاء و یا راه‌اندازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در استان گفت: چالش‌های مالیاتی و بیمه‌ای نیز صنعتگران و تولیدکنندگان را با مشکلاتی مواجه کرده است که انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های متولی شاهد گره گشایی از کار آن‌ها باشیم؛ علاوه براین متولیان حوزه آب، برق و گاز نیز باید همکاری بیشتری برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع و شهرک‌های صنعتی جدید داشته باشند.

فتوحی با اشاره به اینکه تحریم‌ها نیز زمینه رکود فعالیت واحدهای تولیدی را فراهم کرده است، گفت: امیدواریم با رایزنی‌های دیپلماتیک و باز شدن بازارهای صادراتی، شاهد بهبود روند تولید و صادرات این واحدها باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است