90 درصد از املاک بزرگراه نجفی-رستگار رفع معارض شد


90 درصد از املاک بزرگراه نجفی-رستگار رفع معارض شد

تهران- ایرنا- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح احداث بزرگراه نجفی-رستگار در منطقه 15 پایتخت یکهزار معارض ملکی داشت، گفت: تاکنون 90 درصد از این املاک خریداری و رفع معارض شده است.

صفا صبوری دیلمی روز دوشنبه در بازدید از بزرگراه در حال احداث شهید نجفی-رستگار به خبرنگار ایرنا توضیح داد: این طرح عمرانی بیش از ۱۰ سال است که در حال اجرا بوده و برای احداث این بزرگراه ۷۶ کیلومتری یکهزار ملک معارض باید خریداری می‌شد که تاکنون ۹۰ درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه قرار است این بزرگراه در چهار فاز عملیاتی شود، افزود: فاز اول این طرح به طول ۲ کیلومتر از آزادگان تا پل مزینانی پارسال افتتاح شده و فاز دوم آن مربوط به لاین تندور تا بزرگراه امام رضا(ع) تا پایان مهرماه امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گفته «صبوری» فاز سوم بزرگراه نجفی رستگار احداث ۲ پل در انتهای شرقی این طرح است که آن را نیز تا پایان سال انجام می‌دهیم.

وی یادآور شد: فاز چهارم و نهایی این طرح هم مربوط به ایجاد لاین کندرو جنوبی و شمالی است که در صورت رفع معارضان ملکی تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود.

معاون شهردار تهران در خصوص کارکرد ترافیکی این طرح نیز بیان کرد: این طرح بزرگراه آزادگان را به بزرگراه امام رضا(ع) متصل می‌کند و کارکرد آن این است که تمام کسانی که با خودروهای خود از شرق کشور وارد تهران شده و قصد رفتن به جنوب یا غرب کشور را دارند، دیگر نیازی به ورود به شهر ندارند و در واقع با بهره‌برداری از این بزرگراه ترافیک میدان بسیج و بزرگراه افسریه کاهش می‌یابد.

«صبوری» در خصوص هزینه این طرح نیز اظهار داشت: صورت وضعیت‌های قطعی را نداریم و نمی‌توانیم هنوز هزینه طرح را اعلام کنیم اما تا روز افتتاح آن را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

وی درباره اختلاف ارزش ملک در سال‌های ۹۰ و ۹۹ و تاثیر آن بر هزینه‌های شهرداری نیز بیان کرد: شورای شهر هر ساله برای رفع معارض طرح‌ها بودجه‌ای در نظر می‌گیرد و چون میزان درآمد ما هر ساله افزایش می‌یابد و عدد بزرگتر می‌شود، پس مشکلی در رفع معارض نداریم.

به گزارش ایرنا، پس از روی کار آمدن مدیریت شهری اصلاح طلب در سال ۹۶ و برگزیدن شعار "تهران شهری برای همه" رویکرد شهرداری از اجرای پروژه های عمرانی و بزرگ مقیاس به سمت پروژه های کوچک و محله محور تغییر یافت.
مدیریت شهری معتقد است که شهر جایی برای زندگی انسان است و از این رو باید برای آسایش انسان ساخته و تکمیل شود برخلاف دوره قبل که شهر بیشتر برمبنای خودرو محور بودن تکمیل می شد.
از این رو در این دوره دیگر خبری از پروژه های بزرگ مقیاس نیست و از پروژه های عمرانی این دوره شهری می توان به احداث زیرگذر استادمعین و گیشا اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...