امام جمعه بوشهر: وحدت و انسجام از عوامل پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود


امام جمعه بوشهر: وحدت و انسجام از عوامل پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: وحدت و انسجام بین مردم و مسئولان فارغ از هر دیدگاهی از مهمترین عوامل پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در آئین تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس که به صورت همزمان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد افزود: ایمان، تقوا، خداترسی، ولایتمداری، دانش نظامی، روحیه جهادی، شهادت، قدرت بالای میدانی و عملیاتی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس باعث شد نظام دفاعی ایران اسلامی که بعد از انقلاب تازه شکل گرفته بود به چنان عظمتی برسد که تمام توطئه‌های دشمن را سرکوب کند.

وی بیان کرد: تاریخ نشان می‌دهد همه کشورهای حامی رژیم بعث عراق دچار بحران و انحطاط شدند اما ایران اسلامی با تاسی از رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب همچنان با اقتدار در مسیر تعالی گام برمی‌دارد و امروز به عنوان قدرت برتر در منطقه به شمار می‌رود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: دوران دفاع مقدس همواره در تاریخ و خاطره اسلام و ایران جاودانه باقی خواهد ماند و همواره باید فرهنگ ایثار و مقاومت را به نسل جوان منتقل کرد.

وی ادامه داد: ایمان به خدا، دارا بودن روحیه جهاد و ایثار، وحدت و همدلی مردم حول محور ولایت، خلاقیت، ابتکار و دانش بنیانی و برنامه ریزی نیروهای مسلح، روحیه شهادت طلبی و عشق به اسلام و ایران باعث شد که این حماسه خلق شود و ایران اسلامی در مقابل جهان استکبار بایستد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: مهمترین بخش و شکوه دفاع مقدس، خداگرایی، ایمان، تقوا، مجاهدت، دانش و توانمندی در عرصه‌های میدانی بود که بخوبی توسط نیروهای مسلح، سپاه و بسیج و مردم انجام گرفت.

صفایی بوشهری اضافه کرد: استان بوشهر با ۶۰۰ سال قدمت مبارزه با استعمار گران و متجاوزان به عنوان استان دفاع و مقاومت از دیرباز مطرح بوده است و اگر ۱۰۴ سال پیش تنها یک رئیسعلی دلواری در این استان در مقابل استعمار ایستادگی کرد اکنون هزاران رئیسعلی دلواری وجود دارد.

وی گفت: اگر دشمن بخواهد بار دیگر به ایران اسلامی حمله کند تمام رزمندگان یک صدا تحت فرمان رهبری دشمن را نابود خواهند کرد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: هشت سال دفاع مقدس افتخار، عزت، استقلال، روحیه سلحشوری و شهادت طلبی را برای کشور به ارمغان آورد.

سردار علی رزمجو افزود: مردم ایران دردفاع مقدس فرهنگ مقاومت و پایداری را در جامعه نهادینه کردند و در دوران بعد از جنگ نیز با همت و اراده خود دستاوردهای عظیمی در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور رساندند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: در دوران دفاع مقدس با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها با الگوی اقتصاد مقاومتی کشور به صورت مثبت و مفیدی اداره شد و امروز نیز با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برای حفظ استقلال و اقتدار کشور ادامه این روند ضروری است.

وی یادآور شد: حماسه آفرینی رزمندگان دوران دفاع مقدس؛ پشتوانه شجاعت و اعتماد به نفس ملت ایران و مجهز شدن این ملت به تفکر و روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت در مقابل نظام سلطه شد.

رزمجو ادامه داد: ارزش‌های دفاع مقدس باید در بین قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان یادآوری، نهادینه و به تصویر کشیده شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دانشگاهی آموزنده و عبرت هایی نشات گرفته از تاسوعا و عاشورا برای مردم به دنبال داشت، گفت: جوانان امروز برای ادامه راه باید از رزمندگان و شهدای دیروز که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند الگوگیری کنند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهار کرد: دفاع مقدس یک دفاع ولایتمدارانه بود که با عزم و اراده ملت پیروزی‌های غرورمندانه‌ای را به ارمغان آورد.

وی گفت: در ۴۰ سال گذشته (از شهریور ۵۹ تا ۹۹) پیامدهای ارزشمند و بی نظیری از رزمندگان اسلام در عرصه‌های مختلف خلق شد که در تاریخ و کارنامه ایران و در بیرون مرزها امروز از آنها استفاده می‌کنند.

رزمجو اضافه کرد: هرچند با تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی روبرو هستیم و ترامپ به دنبال این است که اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها انقلاب را به زانو درآورد اما ملت ایران با تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور را مدیریت می‌کند.

وی با تاکید بر اجرای سیاست‌های عدالت توزیع گفت: با توجه به اینکه در زمان جنگ در توزیع کالاها مدیریت خوبی صورت گرفت اگر در شرایط کنونی از این تجربه بهره برده شود می‌توان به موقعیت اقتصادی بهتری نائل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)