ایران با تجربه دفاع مقدس تسلیم زورگویی آمریکا نمی‌شود


ایران با تجربه دفاع مقدس تسلیم زورگویی آمریکا نمی‌شود

کاشان- ایرنا- امام‌جمعه اردستان گفت: کشوری که هشت سال دفاع مقدس را با موفقیت پشت سر گذاشته و موفقیت‌های بسیاری در زمینه‌های گوناگون به دست آورده است، تسلیم زورگویی‌های آمریکای جنایتکار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری روز دوشنبه در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه زینب بیگم اردستان افزود: ۴۰ سال از آغاز جنگ تحمیلی صدام‌ با حمایت‌های همه‌ جانبه کشورهای استکباری جهان و برخی سران عرب منطقه می‌گذرد و امروز ترامپ سخن از بازگرداندن‌ تحریم‌های شورای امنیت سخن به میان می‌آورد و قصد دارد، کشور و مردم مومن ما را به زانو درآورد اما کور خوانده است.

وی بیان کرد: آمریکا و طرفدارانش بدانند که مردم مومن و انقلابی ایران در برابر زورگویان خواهند ایستاد، چنان که در دفاع مقدس با نثار جان خود و تقدیم هزاران شهید و جانباز از نظام اسلامی و ارزش‌های دینی خود دفاع کردند؛ امروز نیز در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی آمریکا با صلابت ایستادگی خواهند کرد و با قدرت و انسجام ملی در همه عرصه‌ها استوار به پیش خواهند رفت.

امام‌جمعه اردستان اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که ای اهل ایمان بدانید دشمن از شما دست بردار نیست تا اگر توانست دین را از شما بگیرد و از این رو باید در برابر دشمنان محکم و استوار ایستادگی کنیم.

وی با تجلیل از مجاهدت رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی یادآور شد: هر سال در ۳۱ شهریور همزمان با سالروز آغاز جنگ مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت را شاهدیم که‌ نشانگر گرامی‌داشت یاد تلاش و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام است.

یکی از آزادگان و راویان دفاع مقدس نیز گفت: ۳۱ شهریور ۵۹ دشمن بعثی با همه توان نظامی خود وارد سرزمین ایران شد و شهرها و روستاهای پنج استان را زیر چنگال خود قرار داد.

علی شاه‌نظری افزود: خاک جنوب با دفاع و از خود گذشتگی رزمندگان‌ اسلام بر سر بعثی‌ها الک شد و اروند، پاروزن نامحرم‌ را ناامید و از خاک ایران بیرون کرد و شکست داد.

وی بیان کرد: رزمندگان اسلام‌ با نثار خون خود در برابر تهاجم‌ ناجوانمردانه آنها ایستادگی و دشمن متجاوز را از خاک خود بیرون کردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تشریح کرد: جنگ جز ویرانی و خسارت چیزی ندارد اما دفاع مقدس با توکل بر خدا، توسل بر ائمه معصومین (ع) و پیروی از رهبر کبیر انقلاب به پیروزی رسید و رزمندگان با یقین و توکل قلبی به جبهه‌ها رفتند و حماسه آفریدند.

وی تاکید کرد: نیروهای رزمنده ایران در حالی که دشمن‌ تا دندان مسلح‌ مقدار زیادی از خاک ایران را اشغال کرده بود، توانستند همه خاک کشور را بازپس بگیرند و اینها همه بر اثر از جان گذشتگی و ایمان راسخ فرزندان ملت به دست آمد.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

مردم اردستان در مجموع ۳۲۰ شهید، ۵۵۰ جانباز و ۴۴ آزاده در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم ایران اسلامی کردند.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود