تولید روزانه ماسک در استان تهران به 4 میلیون رسید


تولید روزانه ماسک در استان تهران به 4 میلیون رسید

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تولید روزانه ماسک طی اولین روزهای شیوع کرونا در استان ١٥ هزار عدد بود و اکنون به بیش از چهار میلیون عدد رسیده است.

«قاسم نوده‌فرهانی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه یک میلیون و ٥٠٠ هزار عدد از این تولید استانی بین مراکز بهداشتی و درمانی توزیع و مابقی در بازار عرضه می‌شود.

به گفته وی تعدادی از واحدهای تولیدی بر اساس سفارش‌های دریافتی از ارگان‌های مختلف نظیر سازمان غذا و دارو، اتوبوسرانی، سازمان صمت و دیگر کارگاه‌ها برای مراکز عرضه اقلام بهداشتی به مردم ماسک تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالان برخی از کارگاه‌ها نیز ماسک را به صورت خودجوش با دریافت پارچه از سوی خیران برای مساجد، تکایا و برخی از نیازمندان تولید می‌کنند و به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهند.

راه‌اندازی سایتی برای جلوگیری از احتکار و گرانفروشی

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: سایتی برای جلوگیری از احتکار و گرانفروشی ماسک با عنوان گسترش تجارت راه‌اندازی شده و همه فعالان واحدهای تولیدکننده ماسک موظف هستند در این سایت ثبت‌نام کنند.

«نوده‌فراهانی» در مورد مزیت راه‌اندازی این سایت، افزود: تولیدکنندگانی که در این سایت ثبت‌نام کنند، حواله خرید پارچه دریافت می‌کنند و باید بر اساس متراژ پارچه ماسک تولید و عرضه کنند؛ به عنوان مثال از هر یک متر پارچه ۶ عدد ماسک تولید و میزان تولید نیز در سایت درج می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر تعداد ماسک‌های ثبت‌شده در سایت کمتر از میزان پارچه دریافتی باشد، تخلف محسوب می‌شود و دوباره به آن تولیدکننده پارچه داده نمی‌شود.

فعالیت ٨٦ کارگاه تولید ماسک در استان تهران

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه واحدهای تولیدی پس از اخذ مجوز از سازمان صمت و پروانه بهداشتی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: ٨٦ کارگاه تولید ماسک در استان تهران فعال است که از این تعداد ٤٣ کارگاه صنعتی است و ٤٣ کارگاه دیگر نیز به صورت دستی تولید می‌کند.

«نوده‌فرهانی» با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های تولید صنعتی ماسک وارداتی و برخی از آنها در اصفهان و تبریز ساخته می‌شود، تصریح کرد: بازرسان سازمان صمت و بهداشت بر نحوه کار واحدهای تولیدی نظارت می‌کنند تا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، محصول باکیفیت و استاندارد تولید و با قیمت مصوب در اختیار مردم گذاشته شود.

وی بیان کرد: ماسک‌های پزشکی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا بیش از دیگر ماسک‌ها توسط مراکز بهداشتی و درمانی استفاده می‌شود و قیمت آنها برای مراکز درمانی ١٣٠٠ تومان و برای متقاضیان ١٥٠٠ تومان در نظر گرفته شده است.

وی علت بالاتر بودن قیمت ماسک‌های عرضه شده به متقاضیان نسبت به مراکز بهداشتی و درمانی را هزینه حمل‌ونقل و استفاده از نیروی کار برای توزیع آنها بین مراکز عرضه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده است که افراد سالم و افرادی که علامتی از بیماری ندارند نیز در هنگام حضور در اماکن عمومی و در برخورد با افراد مختلف ماسک بزنند؛ مهمترین دلیل زدن ماسک در افراد سالم این است که این بیماری در ۸۰ درصد موارد علامت‌دار نیست بنابراین یک فرد به ظاهر سالم و بدون علامت ممکن است بیمار و ناقل ویروس باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی