ورود 60 خودروی نظامی آمریکا از عراق به شمال شرق سوریه


ورود 60 خودروی نظامی آمریکا از عراق به شمال شرق سوریه

خبرگزاری سانا اعلام کرد 60 خودروی نظامی آمریکا برای استقرار در پایگاه‌های غیرقانونی خود از عراق وارد شمال شرق سوریه شدند.

ورود 60 خودروی نظامی آمریکا از عراق به شمال شرق سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از ورود کاروان حامل تجهیزات و خودرو‌های نظامی آمریکا از عراق به خاک سوریه برای استقرار در پایگاه‌های غیرقانونی واشنگتن در شمال شرق این کشور خبر داد.

منابع محلی در منطقه «الجوادیه» در حومه حسکه اعلام کردند: اشغالگران آمریکایی، شب گذشته یک کاروان شامل ۶۰ خودروی نظامی را از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» عراق وارد سوریه کردند و از این میزان، ۴۰ خودروی نظامی به پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در شهر حسکه و ۲۰ خودرو نظامی به فرودگاه «خراب الجیر» در حومه شمالی این شهر انتقال دادند.

نیرو‌های آمریکایی به صورت مستمر کاروان‌های حامل تجهیزات نظامی، لجستیکی و تسلیحاتی خود را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی وارد حسکه می‌کنند تا ضمن تقویت حضور غیرقانونی خود در منطقه «الجزیره» سوریه، تداوم سرقت نفت و سرمایه‌های سوریه با کمک شبه‌نظامیان «قسد» و سایر گروه‌های مسلح همپیمان خود در این منطقه را تضمین کنند.

نیرو‌های آمریکایی پیش از این یک کاروان شامل ۳۰ تانکر نفت را از این کشور از طریق گذرگاه الولید به عراق انتقال دادند.

مرکز دیدبان حقوق بشر که وابسته به معارضان سوری است و مرکز آن در لندن قرار دارد نیز هفته گذشته اعلام کرد یک کاروان نظامی ترکیه شامل تجهیزات لجستیک و خودرو‌های زرهی از گذرگاه مرزی کفر لوسین واقع در شمال استان ادلب در شمال غرب سوریه وارد این کشور شده است و این کاروان پس از ورود به خاک سوریه، عازم پست‌های دیدبانی این کشور در منطقه موسوم به کاهش تنش شد و این اقدام ترکیه بر خلاف مطالبات روسیه مبنی کاهش حضور نظامی ترکیه در سوریه است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟