راهبرد افزایش تولید گندم در خمین کارنامه قبولی گرفت


راهبرد افزایش تولید گندم در خمین کارنامه قبولی گرفت

خمین - ایرنا - رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین گفت: 43 هزار تن گندم با ضریب سن زدگی 73 صدم درصد امسال به همت کشاورزان در این شهرستان تولید شده که حاصل موفقیت راهبرد افرایش تولید در سطح این محصول است.

« علی اصغر کاظمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان گندم از سطح زیرکشت ۶ هزار هکتار گندم آبی و ۱۷ هزار هکتار گندم دیم حاصل شده است.
وی توضیح داد: اگرچه میزان نزولات آسمانی امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل کمتر بوده اما، کشاورزان با تلاش هدفمند و توصیه‌های فنی کارشناسان مبنی بر استفاده از بذرهای اصلاح شده، کودهای مغذی و کنترل به موقع آفات و بیماری‌ها توانسته‌اند به این میزان گندم با کیفیت در خمین دست یابند.
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین اظهار داشت: ۳۸ هزار و ۲۰۰ تن گندم با ارزش حدودی ۹۴۰ میلیارد ریال از سوی مراکز خرید گندم شهرستان و سیلوی قورچی‌باشی از کشاورزان خریداری شد.
کاظمی یادآور شد: ۶۴۰ تن بذر اصلاح شده به منظور افزایش عملکرد کشاورزان در سطح در دوره کشت انجام شده به کار گرفته شد.
وی اضافه کرد: تهیه و توزیع یک‌هزار تن بذر اصلاح شده و پرمحصول در سال زراعی جاری به‌منظور افزایش جهش تولید در خمین برنامه‌ریزی شده است.
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین ادامه داد: کشاورزان این شهرستان به‌منظور تهیه بذرهای اصلاح شده می‌توانند به کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند و در صورت استفاده از بذور خود مصرفی نسبت به ضدعفونی این بذور با سموم مناسب اقدام کنند.

شهرستان خمین در نوار جنوبی استان مرکزی قرار گرفته و یکی از قطب‌های کشاورزی به ویژه پیاز، لوبیا، گل و گیاه زینتی و گندم و جو محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...