دفاع مقدس گنجینه حماسه و ایثار


دفاع مقدس گنجینه حماسه و ایثار

گناوه - ایرنا - دفاع مقدس گنجینه‌ای بی نظیر و گرانبها از حماسه، ایثار و ازخودگذشتگی بهترین فرزندان این سرزمین است که در راه دفاع از اسلام، میهن و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی تا آخرین قطره خون خود مقاومت و پاسداری کردند.

دفاع مقدس ، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین ایران و نمادی از فرزانگی ملت سرافراز است و بی شک زیباترین فصل این فرهنگ گرانسنگ، خالقان این حماسه عظیم هستند که با صلابت اراده و نور ایمان رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی، عزت و اقتدار برای کشور است.

دفاع مقدس یادآور ایثار و استقامت رادمردانی و شیرزنانی است که در لبیک به فرمان امام و مقتدای خویش در دفاع از کیان آب و خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی جانفشانی کردند و حماسه‌‍های ماندگار بر برگ‌های زرین انقلاب اسلامی ثبت کردند.

به فرموده رهبر معظم انقلاب هشت سال دفاع مقدس فقط یک برهه زمانی نیست، بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت می‌توان از آن استفاده و آن را استخراج و مصرف و سرمایه‌گذاری کرد.

مهاجمان بعثی در روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ وقتی از زمین و هوا و دریا به سرزمین اسلامی ایران هجوم آوردند بر این تصور بودند که به دلیل برخورداری از حمایت و پشتیبانی‌های همه قدرت‌های استکباریجهان و دولت‌های مرتجع منطقه به سرعت فاتح جنگ شده و به تمامی اهداف خود خواهند رسید.

صدام و حامیان آن در منطقه و جهان در این تجاوز آشکار، تمامی شرایط را برای رسیدن به یک پیروزی بزرگ با نابودی انقلاب اسلامی و شکست جمهوری اسلامی و اشغال ایران فراهم می‌دیدند اما غافل بودند که کشور ایران با داشتن رهبری حکیم و ملتی غیور و نستوه به یک مقاومت تاریخی با تاسی از فرهنگ عاشورا در برابر آنان دست خواهند زند.

متجاوزان به کشور اسلامی ایران در حالیکه پیروزی را برای خود قطعی تلقی کرده بودند در همان آغاز حمله شکست‌های پی درپی خوردند و امیدشان به ناامیدی و تباهی تبدیل شد.

دوران هشت سال دفاع مقدس مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرزوبوم به مثابه یکی از حساس ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین ملت همچون نگینی تابناک بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایدری آزادگان جهان می درخشد.

چهلمین سالروز دفاع مقدس را برخلاف تئوری‌ها و پیشگویی‌های مغزهای به اصطلاح متفکر ضد انقلاب که زوال جمهوری اسلامی را اعلام کرده بودند در حالی برگزار می‌کنیم که روز به به روز بر اقتدار و ابهت نظام مقدس جمهوری اسلامی افزوده شده‌است و به پیشرفت‌های شگرفی در عرصه‌های علمی و دانش و فناوری هسته‌ای دست یافته‌ایم.

هفته دفاع مقدس امسال که تقارن با ماه صفر دارد، فرصتی طلایی برای بازخوانی قصه جنگ برای نسل جوان و بهره گیری از درس و عبرت‌های آن دوران برای عبور از شرایط دشوار کنونی و غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان است.

بازخوانی دوران دفاع مقدس با رویکرد تبیینی و تحلیلی برای نسل جوان امروز ضرورتی تاریخی است و این مهم زمانی بدرستی درک می‌شود که بدانیم دشمنان در جریان تحریف واقعیات تاریخ انقلاب از طریق طرح سئوالات و ابهامات و شبهات برای تحریف قصه جنگ تلاش گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده اند.

نسل جوان باید بداند چه کسانی و با چه هدفی جنگ هشت ساله را بر ملت تحمیل کردند و با علل و عوامل ایستادگی و پیروزهای غرورآفرین رزمندگان اسلام آشنا شوند.

در این بین انتظار است که یادگاران هشت سال دفاع مقدس، تمامی نخبگان جامعه، اصحاب رسانه و قلم به رسالت تاریخی خود در این برهه که دشمنان زبون بویژه استکبار جهانی آمریکا در برابر نظام اسلامی صف آرایی کرده اند ادای تکلیف کرده و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را بازنشر و برای جوانان تببین و تشریح کنند.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی ازسوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده‌است که همه ساله توسط ملت غیور و نستوه ایران گرامی داشته می‌شود.

چهلمین بزرگداشت دفاع مقدس امسال در گناوه که باشعار " ما قوی هستیم" ، نامگذاری شده با اجرای ۲۰۰ برنامه آغاز شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک