تشکیل بسیج در مساجد موجب تقویت روحیه انقلابی مسجدی‌ها شد


تشکیل بسیج در مساجد موجب تقویت روحیه انقلابی مسجدی‌ها شد

حجت‌‌الاسلام مطهری یزدی گفت: همانطور که مساجد در دوره جنگ آماده مبارزه با توطئه دشمنان بودند و بسیاری از آنان شبانه‌روزی فعال و عملا برقرار بودند اکنون که جنگ دشمن وارد تک تک خانه‌های ما شده نیز باید مسجدی‌‌ها همان آمادگی را داشته باشند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید حسین مطهری یزدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه ابتکار امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج در مساجد موجب تقویت نقش و اثرگذاری این خانه های خدا در دوره دفاع مقدس شد، اظهار کرد: این کار همچنین موجب تقویت روحیه انقلابی و مبارزاتی مسجدی ها شد و همین موضوع موجب شد که مقام معظم رهبری چند سال پیش در دیدار با ائمه جماعات مساجد استان تهران، مساجد را هسته مقاومت فرهنگی و اجتماعی بنامند.

این کارشناس در حوزه دین افزود: امام خمینی (ره) در دوره جنگ هشت ساله مدام به مسئولان و روحانیون تاکید می کردند که مساجد باید پایگاه اصلی در مدیریت جنگ باشند که با تلاش مسجدی ها و بسیجی ها چنین نیز شد و امروزه نیز باید مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه جدی تر گرفته شود.

وی اضافه کرد: عملکرد مساجد در دوره جنگ به گونه ای بود که توانستند تمام محلات شهری و روستاها را درگیر دفاع از کشور و نظام جمهوری اسلامی کنند و الحمدالله مسجدی ها همچنان این روحیه را حفظ کرده اند هرچند نگاه برخی از مسئولان به مساجد تغییر یافته است.

مطهری یزدی اضافه کرد: امروز نیز کشور درگیر جنگ های اقتصادی و فرهنگی است بنابراین مساجد باید همچنان سنگر و خط مقدم مقابله با توطئه های استکبار جهانی باشند که در این زمینه نیازمند حمایت بیشتر از سوی مسئولان ارگان ها و قوای مختلف باشند.

وی تاکید کرد: همانطور که مساجد در خط مقدم پشتیبانی فرهنگی و مالی و تربیت و اعزام نیرو در دوره جنگ بودند امروزه نیز باید همین نقش را در مقابله با جنگ نرم و اقتصادی دشمنان ایفا کنند تا کشور از تنگنای اقتصادی فعلی عبور کند.

این کارشناس در حوزه دین خاطرنشان کرد: همانطور که مساجد در دوره جنگ آماده مبارزه با توطئه دشمنان بودند و بسیاری از آنان شبانه روزی فعال بودند و عملا برقرار بودند اکنون نیز که جنگ دشمن وارد تک تک خانه های ما شده نیز باید مسجدی ها همان آمادگی را داشته باشند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری