دفاع مقدس؛ یادآور شکوه بزرگ مردان افتخارآفرین


دفاع مقدس؛ یادآور شکوه بزرگ مردان افتخارآفرین

رشت - ایرنا - هشت سال دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل، یادآور بزرگی و شکوه ملت ایران و بزرگ مردانی است که جانانه در مقابل دشمن ایستادند و از کیان ایران اسلامی دفاع کرده و عزت و افتخار آفریدند.

رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با دلاوری، ایمانی محکم، عزمی راسخ و استوار در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و در مقابل دشمن متجاور چنان دفاع جانانه ای کردند که در تاریخ جنگ های معاصر بی سابقه و بی نظیر است.

جنگ هشت سال دفاع مقدس دوره فراموش نشدنی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است، دورانی که اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان از همه داشته هاشان گذشتند و در میدان های نبرد با دشمن بعث و هم پیمانانشان از میهن اسلامی دفاع نمودند.

امروز همه ما در هر جایگاهی که قرار داریم عزت و سربلند و بیش از آرامش، امنیت و اقتدار کشورمان را مدیون رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ایثارگران و جانفشانی های شهدا هستیم، باید قدر و منزلت ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی را بدانیم و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

هشت سال دفاع مقدس دستاوردهایی ارزشمندی برای ملت بزرگ ایران اسلامی داشت و مردان و زنان پرافتخاری از میان فرزندان مام میهن آنها را رقم زدند و باید امروز بیش از هر زمان این ارزش ها و دستاوردها در جامعه و در میان اقشار مختلف جامعه احیا و ترویج شود.

فرهنگ ایثار و شهادت زنده است

بعد از گذشت سال ها از جنگ تحمیلی و حضور غرورآفرین رزمندگان برای دفاع از میهن اسلامی اکنون نیز فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما زنده است، این جمله را یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به خبرنگار ایرنا بیان داشت و ادامه داد: باز هم اگر صحبت از دفاع از میهن اسلامی مان به میان آید جوانان و نوجوانان ما همانند آن دوران به صحنه می آیند، حضور مدافعان حرم در جبهه حق علیه باطل گواه این ادعا است.

مهدی بابازاده یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که اکنون در جبهه فرهنگی در استان گیلان فعالیت دارد، می گوید: از ۱۶ سالگی بر حسب تکلیف و لبیک به فرمان امام راحل برای دفاع از کیان اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس به صورت متناوب در جبهه های جنگ علیه دشمن بعثی حضور داشتم.

وی با بیان اینکه در عملیات های نصر ۴، قادر ۱ و منطقه حاج عمران شرکت داشتم ، اظهار کرد: با توجه به عرق و غیرت دینی برای دفاع از میهن اسلامی و حفظ وطن در جنگ تحمیلی حضور می یافتم.

بابازاده با اشاره به رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان گیلان در هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در عملیات های مختلف به ویژه عملیات حاج عمران فرزندان بسیاری از گیلان رشادتها کردند و بسیاری از این رزمندگان در این عملیات به فیض شهادت نایل شدند.

وی با بیان اینکه اکنون همان فرهنگ ایثار و شهادت دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور ما زنده است، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم نمونه بارزی از زنده بودن این فرهنگ است که ایثار آنان هیچ گاه از یادمان نمی رود.

بابازاده؛ وحدت، یکپارچکی و همدلی را رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: آنان در دوران دفاع مقدس با وحدت اجازه ندادند که یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار دشمن قرار گیرد.

یکی دیگر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که نخواست نامش در این گزارش ذکر شود با اشاره به رشادت ها و جوانمردهای رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ملت ایران گفت: مردم همیشه در صحنه گیلان همگام با سایر هموطنان با حضور در جبهه های جنگ در دفاع از سرزمین اسلامی شان با قدرت ایستادند.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انقلاب اسلامی در آن سال ها نهالی نوپا بود اما مردم مانند همیشه در صحنه ماندند، ایمان به خدا، وحدت و قدرت مردم و در صحنه ماندن آنان توانست این نهال را سرپا نگه دارد.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: رزمندگان (ع) و نهضت عاشورا و کربلا از خاک میهن اسلامی دفاع کردند و اجازه ندادند که دشمنان تعرضی به خاک کشورمان داشته باشند.

وی تضرع و راز و نیاز رزمندگان و جلوه های بی نظیر معنویت درمیان سنگرها و شبهای عملیات و محبت و اخلاص رزمندگان را بی نظیر خواند و خاطر نشان کرد: رزمندگان دفاع مقدس زاهد شب و شیر روز بودند، در شب ها تضرع و راز و نیاز می کردند و روز مانند شیری در مقابل ظلم می ایستادند و با غیرت از کشور دفاع کردند.

دفاع مقدس؛ یادآور شکوه بزرگ مردان افتخارآفرین

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این باره بیان داشت: هشت سال دفاع مقدس به ملت ایران و مسلمانان عزت و در مقابل به دشمن ذلت بخشید و این مهم از جمله دستاوردهای جنگ است.

آیت الله رسول فلاحتی اظهار داشت: مقاومت در دنیای اسلام در سایه مقاومت ملت ما جان تازه ای گرفت و همه اصحاب ادیان آسمانی احساس غرور و سرور کردند چرا که جنگ ما جنگ کفر و توحید بود.

وی با بیان اینکه پیروی از ولایت در جنگ هشت ساله به اوج خود رسید، خاطر نشان کرد: جوانان و مردم بی هیچ چون و چرایی به امام شان لبیک می گفتند تا جایی که در هشت سال دفاع مقدس ملت ما ولایت پذیری خود را به اثبات رساندند.

امام جمعه رشت شکوفایی بخش های عظیمی از صنایع داخلی و قدرت دفاعی ایران اسلامی را از دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس عنوان و اضافه کرد: قدرت و صنعت دفاعی ما در سایه این جنگ به دست آمد به نحوی که اکنون ما درحوزه دفاعی به هیچ کشوری متکی نیستیم.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در جنگ هشت ساله ما را به خوبی آزمود، تصریح کرد: استکبار فهمید که باید بخش های عظیمی از استعدادهای مالی و اقتصادی خود را متوجه این بخش از جغرافیای جهان کند.

در جنگ تحمیلی، رژیم بعثی عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد، اما مردم شجاع و همیشه در صحنه انقلاب اسلامی، در دفاعی مقدس، از سرزمین ایران اسلامی دفاع کردند.

نقش مردم ولایی و انقلابی گیلان نیز در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، هشت هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و بیش ۲ هزار و ۶۰۰ آزاده گواه این ادعا و نشان از رشادت های مردم این استان در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است.

حضور جوانان گیلانی به عنوان فرماندهان در هشت سال دفاع مقدس نشان از حضور پر رنگ و چشمگیر جوانان این خطه در دفاع از کیان میهن اسلامی است، از خطه سرسبز این استان دلاورمردانی در دوران هشت سال دفاع مقدس راهی جبهه های جنگ شدند و همگام با سایر رزمندگان دفاع مقدس برای دفاع از میهن اسلامی به میدان رفتند عده ای به فیض شهادت نایل آمدند، تعدادی جانباز شدند و عده ای اکنون به عنوان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در صحنه های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی حضور دارند.

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله هوایی عراق به چند فرودگاه ایران و تعرض زمینی همزمان ارتش بعث به شهرهای غرب و جنوب ایران، جنگ ۸ ساله حکومت صدام حسین علیه ایران آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...