ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه در گیلان 30 درصد افزایش یافت


ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه در گیلان 30 درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از افزایش30 درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه در استان طی سه سال گذشته خبر داد.

فرزاد توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در استان در سال ۹۶، ۷۱ درصد بود که در حال حاضر با ۳۰ درصد رشد به ۱۰۳ درصد رسیده است؛ ضمن آنکه ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پهن باند سیار نیز در سال ۹۶، ۵۸ درصد بود که هم اکنون به ۸۹ درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه در نسل های سوم و چهارم از ۱۲۸ درصد در سال ۹۶ به ۱۶۱ درصد در سال ۹۹ رشد یافته است.
توکلی خاطر نشان کرد: بنابر گزارش های سالیانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گیلان جزو پنج استان اول کشور در شاخص رتبه بندی ضریب نفوذ تلفن همراه است.
وی با بیان این که با زیر ساخت های ایجاد شده؛ مشترکان اینترنت تلفن اپراتور همراه اول، حدود ۱.۴ برابر از سال ۹۶ تا سال ۹۹ رشد داشته است، تصریح کرد: تعداد سایت های نسل سوم از سال ۹۶ تاکنون بین ۱.۵ تا ۲ برابر افزایش یافته است.
به گفته وی، همچنین تعداد سایت های نسل چهارم تا ۱.۸ برابر و تعداد سایت های نسل ۴.۵ از سال ۹۶ تاکنون به دو برابر رسیده است.
توکلی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه روستایی «های وب» گفت: روستاهای تحت پوشش اینترنت استان نیز از یک هزار و ۶۴۸ به یک هزار و ۸۸۱ روستا در استان رسیده است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۶ زیر ۱۰ مشترک تحت پوشش هایوب در استان بودند، اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ روستا به تلفن خانگی های وب دسترسی داشته و چهار هزار و ۹ مشترک پهن باند روستایی در گیلان از طریق هایوب تحت پوشش قرار گرفته اند.
به گفته توکلی، بخش زیادی از مشکلات روستاییان در تلفن خانگی برطرف و این اپراتور ۴۰ سایت در دست اقدام برای افزایش میزان پوشش اینترنت از طریق مودم های داخلی برای روستاییان در حال نصب داشته و در حال بهره برداری است.

وی همچنین از اتصال تمامی مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: از یک هزار و ۶۱۴ مدرسه روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار یک هزار و ۲۷۵ مدرسه توسط مخابرات منطقه سرویس داده شده اند و اتصال ۳۳۹ مورد باقی مانده توسط دو اپراتور همراه اول و ایرانسل و اپراتور روستایی هایوب انجام شده است.

در حال حاضر افزون بر یک هزار و ۷۹۰ سایت نسل سوم و یک هزار و ۶۰۰ سایت نسل چهارم در گیلان فعال و بیش از چهار میلیون و ۷۹ هزار مشترک تلفن همراه نیز در استان وجود دارد. همچنین بیش از ۲ میلیون و ۶۱۳ هزار مشترک این استان از اینترنت پرسرعت سیار و ثابت استفاده می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی