بسیج مسئولان برای رفع مشکلات و کاهش خسارت های سیل در تالش


بسیج مسئولان برای رفع مشکلات و کاهش خسارت های سیل در تالش

آستارا - ایرنا – بارش های 250 تا 300 میلیمتری آن هم در کمتر از 4 ساعت دیروز را برای مردم تالش روزی دشوار کرد و به بخش های مختلف خسارت ها زد و مسئولان را بر آن داشت تا همه امکانات را برای رفع مشکلات بکار گیرند.

هرچند بارندگی و طغیان رودخانه‌ها و سیلاب به تاسیسات زیربنایی، پل‌ها، راه‌ها و تعدادی منازل روستایی بخش های مختلف تالش خسارت‌هایی وارد کرد اما حضور میدانی مسئولان استانی و محلی و بسیج نیروها و امکانات دستگاه‌های مختلف تا حدی تحمل این شرایط را برای مردم درگیر سیل سهل تر کرد.

آنگونه که معاون اول رئیس جمهوری هم دیروز در تماس با استاندار گیلان ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت سیل بر به کارگیری همه ظرفیت استان برای رسیدگی به وضعیت مردم در مناطق سیل زده تاکید کرد و این خود نشان از عزم راسخ خدمتگزاران مردم برای رفع مشکلات و موانع این حادثه طبیعی دارد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا بامداد روز گذشته بارندگی در تالش شروع و به دنبال آن جریان سیلاب از مناطق کوهستانی به برخی روستاها و شهر تالش سرازیر شد و روز یکشنبه علی درمانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تالش از انسداد محور اسالم به خلخال، راه روستای کیش دیبی به مریان، تخریب پل عابر پیاده و بسته شدن پل ها و مسیرهای اصلی شهر تالش خبر داد.

این در حالی بود که همچنان بر شدت باران و سیلاب افزوده شد و طبق گزارش مسئولان، خسارت های قابل توجهی به برخی روستاها و تاسیسات زیربنایی وارد آمد و دو نفر از اهالی منطقه پیرمرد و یک نوجوان نیز در بخش های اسالم و حویق گرفتار سیلاب شده و جان خود را از دست دادند.

گزارش مسئولان استانی از اقدامات انجام شده

به دستور استاندار گیلان، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان در مناطق سیلزده تالش حضور یافت و با همراهی مسئولان محلی برای رفع مشکلات و مدیریت امور وارد عمل شد.

امیر مرادی بارش ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیمتر باران در تالش طی حدود چهار ساعت را کم سابقه خواند و گفت : تمام دستگاه های امدادرسان در حال فعالیت برای اصلاح امور هستند و خانه هایی که در حریم رودخانه ها بوده اند، خسارت دیده اند و به برخی منازل که احتمال تخریب آنها وجود دارد، دستور تخلیه داده شده است.
وی افزود: از صبح یکشنبه در تالش حضور یافته و بازدیدی از منطقه چوبر این شهرستان داشتم و مشکلات مردم را از نزدیک دیدم و شنیدم و جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان برگزار و گزارش های نهایی از میزان خسارت ها احصا شده است.
محمداسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز گفته است که برق در داخل شهر تالش قطع نیست و تنها یک فیدر در منطقه آق اولر این شهرستان به‌دلیل بسته بودن راه، قطع است و عوامل فنی به محض بازگشایی مسیر، برق مشترکان را برقرار خواهند کرد.
سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز اعلام کرد؛ ۳۵ بسته اقلام زیستی شامل چادر، پتو، موکت و اقلام بهداشتی همچون پودر لباسشویی، صابون، ظروف وسایل گرمایی، خوراک پز و روشنایی و اقلام غذایی از جمله برنج، حبوبات و کنسرو بین خانواده های گرفتار سیلاب تالش توزیع شده و کمک رسانی هلال احمر همچنان ادامه دارد.
فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز گفت: محور اسالم - خلخال بازگشایی شده است اما رانندگان با کمک نیروهای راهداری و پلیس، برای عبور و مرور ایمن هدایت می شوند.
سید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز با تصریح اینکه مشکل قطعی آب در داخل شهر تالش وجود ندارد، اظهار کرد: به‌دلیل مسدود بودن راه، چند روستا در بخش های کرگانرود، مرکزی، اسالم و حویق مشکل قطعی آب دارند و عوامل فنی در تلاش برای رفع مشکل هستند.

تاکید معاون اول رئیس جمهوری بر بسیج امکانات استان

معاون اول رئیس جمهوری نیز بر بسیج همه امکانات و به کارگیری تمام ظرفیت‌های استان گیلان برای رسیدگی به وضعیت مردم در مناطق سیل زده این استان تاکید کرد.

اسحاق جهانگیری شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار گیلان ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت سیل در این استان، از استاندار و ستاد مدیریت بحران استان خواست تمام تلاش خود را برای کمک به مردم در مناطق بحرانی در غرب استان بویژه شهرستان تالش انجام دهند.
معاون اول رئیس جمهوری خواستار اقدامات لازم و تلاش برای رفع آبگرفتگی ها و پیشگیری از بروز خسارات بیشتر به زیرساخت های استان و واحدهای مسکونی مردم شد.
حسن محمدیاری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال نیز طی مصاحبه ای از مجلس شورای اسلامی، از تلاش خود برای گسیل امکانات به مناطق سیلزده خبر داده و گفته است که در اولین فرصت در تالش و در میان آسیب دیدگان از حادثه سیل حضور خواهم یافت.

همکاری و ابراز همدردی مسئولان آستارا

فرمانداری آستارا نیز روز گذشته (یکشنبه) ۲ تیم راهداری و هلال احمر را برای کمک به آسیب دیدگان و همراهی با مسئولان محلی به تالش اعزام کرد و غلامرضا مرحبا نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار پیامی از جریان سیلاب و ورود خسارت به منازل برخی اهالی و تاسیسات و ابنیه در تالش اظهار تاسف کرد و با آسیب دیدگان ابراز همدردی نمود.

اکنون با وجود اینکه حجم سیلاب و بارندگی حکایت از خسارت های قابل توجهی در شهرستان تالش دارد اما مدیران و نیروهای فنی و امدادی متعددی در جای جای این میدان بزرگ کار و تلاش، وارد عمل شده اند تا مشکلات حاصل از باران و سیلاب در سریع ترین زمان ممکن برطرف شود و خرابی های ناشی از سیل مرمت و بازسازی شود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان