586 هزار و 244 قطعه انواع آبزیان زینتی از استان مرکزی صادر شد


586 هزار و 244 قطعه انواع آبزیان زینتی از استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 586 هزار و 244 قطعه انواع ماهیان زینتی از ابتدای سال‌جاری تاکنون با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

دکتر «محسن شانقی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صادرات آبزیان زینتی از استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ برابر افزایش یافته‌است.

وی اظهار داشت: ۳۶ هزار و ۵۶۰ قطعه انواع آبزیان زینتی در ۶ ماه سال گذشته با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده بود.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۳۲۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد نیز از ابتدای سال جاری تاکنون با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ برابر شده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یادآورشد: ۴۵ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در ۶ ماه نخست سال گذشته از این استان به خارج از کشور صادر شده بود.

دکتر شانقی خاطرنشان کرد: ۹۵ هزار کیلوگرم آلایش مرغی نیز در قالب پنج محموله از ابتدای سال جاری تاکنون با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

وی افزود: ۲۶۱ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

وی گفت: ۳۴۵ هزار و ۶۰۰ عدد تخم مرغ نطفه دار نیز امسال در قالب سه محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: ۲۰۰ هزار کیلوگرم خوراک دام نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد که صادرات آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

دکتر شانقی گفت: ۱۵ هزار کیلوگرم عسل نیز امسال از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

وی افزود: ۵۳۰ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی نیز امسال قالب ۲۲ محموله از ابتدای سال جاری تاکنون با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ کارگاه پرورش آبزیان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!