از فرصت هفته گردشگری برای تبیین ابعاد سفر مسئولانه استفاده شود


جلسه هماهنگی معاون گردشگری با رؤسای تشکل‌های بخش خصوصی در راستای مشارکت و برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم و برنامه‌های هفته گردشگری با حضور ولی تیموری معاون گردشگری روز یکشنبه 30 شهریور ماه 99 در سالن خلیج‌فارس برگزار شد. به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در ابتدای این نشست تیموری با تشکر از حضور فعالان بخش خصوص در […]

جلسه هماهنگی معاون گردشگری با رؤسای تشکل‌های بخش خصوصی در راستای مشارکت و برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم و برنامه‌های هفته گردشگری با حضور ولی تیموری معاون گردشگری روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه ۹۹ در سالن خلیج‌فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در ابتدای این نشست تیموری با تشکر از حضور فعالان بخش خصوص در این جلسه بیان کرد: «با توجه به اینکه گردشگری و سفر تحت تاثیر بحران شیوع کرونا متحمل خسارت‌های شدیدی شده است، باید از فرصت و بهانه هفته گردشگری برای تبیین ابعاد سفر مسئولانه و جا انداختن این مفهوم نزد مردم و مسئولان استفاده کنیم و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی موضوع گردشگری را در جامعه مطرح و پررنگ کنیم.»

او ادامه داد: «در این مناسبت هدف ما این است که موضوع سفر را به بطن جامعه برگردانیم و دغدغه‌هایمان را به گوش مسئولان و دستگاه‌های مرتبط برسانیم. قطعا برگزاری مراسم‌ با لحاظ محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌ها، در محیط‌های باز و تعداد محدود همچنین با رعایت فاصله اجتماعی و متفاوت از سال‌های گذشته با تمرکز روی برنامه‌های آن‌لاین انجام خواهد شد.»

از فرصت هفته گردشگری برای تبیین ابعاد سفر مسئولانه استفاده شود

از فرصت هفته گردشگری برای تبیین ابعاد سفر مسئولانه استفاده شود

تیموری با اشاره به گردشگری و توسعه روستایی به عنوان موضوع محوری امسال که از سوی سازمان جهانی گردشگری انتخاب شده است، افرود: «ما به عنوان عضوی از این سازمان بحث‌های مرتبط با گردشگری روستایی را که ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد مدنظر قرار خواهیم داد. گردشگری با ایجاد اشتغال روستایی، معرفی فرهنگ بومی و میراث‌فرهنگی روستاها، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها از جمله موضوعاتی هستند که در هفته گردشگری و سال پیش‌رو به آن‌ها خواهیم پرداخت.»

معاون گردشگری ادامه داد: «امسال به جای برگزاری یک مراسم بزرگ، مراسمی در ابعاد کوچک اما در تعداد بیشتر را در ستاد و استان‌ها با مشارکت تشکل‌ها و دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و تقویمی را در این خصوص آماده کرده‌ایم.»

او از اعضای تشکل‌های حاضر در جلسه درخواست کرد که برنامه‌های خود را برای این ایام اعلام کنند تا با هماهنگی و مشارکت برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

در ادامه هر یک از حاضران به ارائه برنامه‌های خود به مناسبت هفته گردشگری پرداختند که برگزاری جشنواره، سمینار و کارگاه‌های آموزشی به صورت آن‌لاین از جمله آن‌ها بود.

همچنین در این نشست نمایندگان بخش‌های خصوصی ضمن تاکید بر اهمیت بزرگداشت روز جهانی گردشگری، برنامه‌های پیشنهادی خود را مطرح کردند.

برقرای تماس تصویری با رئیس‌جمهوری، راه‌اندازی کمپین مردمی با موضوع حمایت از صنعت گردشگری برای ایجاد حس مسئولیت در مردم، تزریق منابع مالی از صندوق ذخیره ارزی به صنعت گردشگری، برگزاری وبینار با حضور دستگاه‌های مرتبط با گردشگری ورودی، اختصاص بسته‌ای مختص فعالان گردشکری شامل کمک هزینه‌هایی برای تبلیغات و بازاریابی و همچنین استفاده از الگوها و تجربیات سایر کشورها در ایام کرونا از جمله نکاتی بود که از سوی رؤسای تشکل‌های بخش خصوصی عنوان شد.
منبع:میراث آریا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس