344 هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد


344 هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد

اراک - ایرنا - مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: 344 هزار تن گندم امسال به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری و در سیلوهای این اداره کل ذخیره‌سازی شد.

«غلامرضا ملکی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان مرکزی از دهم خردادماه امسال در این استان آغاز شد و میزان خرید این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به پایان رسمی خرید تضمینی گندم در پایان شهریورماه امسال، کشاورزانی که نسبت به تحویل محصول به سیلوهای ذخیره سازی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اقدام نکرده‌اند، می‌توانند محصولات خود را به سیلوهای دولتی در شهرستان‌های اراک و ساوه تحویل دهند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی مطالبات گندمکاران این استان را هشت هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: هفت هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال معادل ۸۸ درصد مطالبات کشاورزان استان تاکنون پرداخت شده‌ و بقیه طلب گندمکاران در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

ملکی خاطرنشان کرد: افت مفید و غیر مفید و کیفیت گندم‌های خریداری شده از کشاورزان استان مرکزی در سال جاری نسبت به سال گذشته بهبود یافته‌ و نیاز است نانوایی‌ها نیز با افزایش کیفیت نان زمینه صرفه جویی در مصرف آرد در استان را فراهم کنند.

وی ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی گندم در استان مرکزی را ۸۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: اکنون به میزان مصرف ۲ سال گندم مردم استان در این سیلوها ذخیره‌سازی شده‌است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی یادآورشد: ۷۱ هزار تن گندم امسال از این استان به سایر استان‌های کشور از جمله تهران، البرز، قم، مازندران، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد ارسال شده و ۵۲ هزار تن گندم برای بهبود کیفیت آرد و نان به استان وارد شده‌است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی قرار دارد و ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و بخشی از تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق