طیور بومی در روستاهای سقز علیه بیماری‌ نیوکاسل واکسینه می‌شوند


طیور بومی در روستاهای سقز علیه بیماری‌ نیوکاسل واکسینه می‌شوند

سنندج - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی سقز از آغاز فاز سوم طرح واکسیناسیون رایگان طیور و پرندگان بومی در این شهرستان علیه بیماری‌ نیوکاسل خبر داد و گفت: انواع مرغ، خروس، بوقلمون، اردک و سایر پرندگان بومی در این طرح واکسینه می‌شوند.

علی باباییان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای برنامه ملی کنترل و کاهش بیماری نیوکاسل، فاز سوم این طرح با استفاده از توان اکیپ‌های عملیاتی بخش دولتی و به صورت رایگان و توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی از امروز به مدت یک ماه در روستاهای شهرستان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: انواع طیور خانگی و سایر ماکیان با استفاده از واکسن زنده غیر بیماری زای مقاوم به حرارت علیه این بیماری واکسینه و ایمن می‌شوند که از روستاییان، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا درخواست داریم در طول اجرای طرح با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

رییس شبکه دامپزشکی سقز چند روز قبل هم از آغاز عملیات واکسناسیون بیماری بروسلوز و تب برفکی جمعیت دامی گاو و گوساله در این شهرستان به صورت رایگان توسط اکیپ‌های شبکه دامپزشکی خبر داده بود.

وی یادآور شد: واکسیناسیون رایگان بروسلوز گاو و گوساله در قالب بخش دولتی و از ۱۱ شهریور جاری به مدت ۳۲ روز کاری در روستاهای تابعه این شهرستان هم اکنون در حال انجام است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق