اقتدار ایران حاصل از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است


اقتدار ایران حاصل از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است

یزد - ایرنا- رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه گفت: اقتدار و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران ، حاصل ایثار و از خودگذشتگی ایثارگران و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی یکشنبه شب به مناسبت هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا ششم مهرماه ) در مسجد جامع این شهر افزود: باید جوانان و نوجوانان را با فرهنگ دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام بیش از این آشنا کنیم تا روحیه خودباوری در نسل جوان تقویت شود.

امام جمعه ابرکوه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا ، اظهارکرد: فرهنگ ایثار، شهادت و ولایت پذیری مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است و ارزش‌های این دوران فراموش شدنی نیست و باید رویکرد برنامه‌های این هفته بر جذب مخاطبان جوان به ارزش‌های آن دوران باشد.

وی اضافه کرد: رزمندگان اسلام در هشت دفاع مقدس به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و توان و قدرت ایران را در دفاع از ارزش های اسلامی به نمایش گذاشتند.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: جوانان باید ماجرای جنگ تحمیلی را که توسط اردوگاه استکباری شرق و غرب با تحریک رژیم معدوم بعثی عراق علیه حکومت نوپای جمهوری اسلامی و با هدف براندازی آن صورت گرفت درک و برای نسل‌های آینده بیان کنند.

وی یاد آورشد: هفته دفاع مقدس، فرصتی است که تاریخ انقلاب اسلامی، خاطره شهیدان، جانبازان و آزادگان، درس‌های شجاعت ، استقامت و فداکاری رزمندگان اسلام را بیشتر برای نسل جوان تبیین کنیم.

حسینی با تاکید براینکه رزمندگان به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند و با جانفشانی های خود عهد اخوت را با ولایت به بهترین شکل به اثبات رساندند، گفت: فرهنگ شهادت مهم‌ترین رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تأکید کرد: مدیریت و درایت‌های حضرت امام (ره)، ایثار و اخلاص رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود، که ایران در نبرد با جبهه کفر به پیروزی رسید.

تقدیم ۲۷۵ شهید والامقام، ۵۷۰ جانباز و ۳۳ نفر آزاده از افتخارات شهرستان ابرکوه در دوران دفاع مقدس است.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی