امام جمعه گناباد بر پیوست فرهنگی آموزش تاکید کرد


امام جمعه گناباد بر پیوست فرهنگی آموزش تاکید کرد

گناباد- ایرنا- امام جمعه گناباد گفت: پیوست فرهنگی ضرورت و حلقه مفقوده فعالیتهای آموزشی مدارس از طریق فضای مجازی در زمان شیوع کروناست که اهمیت آن کمتر از تحصیل علم و دانش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن صادقی‌نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی در شرایط شیوع ویروس همه‌گیر کرونا اشاره و بیان کرد: با عنایت به آن که دانش آموزان کمتر در مدارس حضور دارند باید این مهم مورد توجه مسوولان ذیربط قرار بگیرد و از مسائل فرهنگی غفلت نشود.

وی ادامه داد: فضای آموزش مجازی ملزومات فرهنگی، اخلاقی و تربیتی خاص خود را می طلبد و در زمان بهره‌گیری از این فضا برای آموزش و پژوهش باید این ملزومات را نیز شناخت و متولیان آموزشی و اداره آموزش و پرورش و مدارس باید با احساس نیاز در این زمینه سندی را برای شفاف کردن ملزومات فرهنگی آن تدوین کنند.

امام جمعه گناباد گفت: با وجود تلاشهای متولیان مربوطه برای انسجام بخشی کانون خانواده به عنوان بنیادی‌ترین نهاد جامعه ولی فضای مجازی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی بسیاری از کارکردهای خانواده را دچار اختلال کرده و منجر به آسیبهای روانی و فرهنگی در خانواده می‌شود.

صادقی نسب افزود: همین روند، منشا بروز دگرگونی‌های عمیق و اساسی در ارزشهای فرهنگی و روابط اعضای خانواده شده است و این نهاد بنیانی جامعه را به خطر انداخته است.

وی اضافه کرد: ورود گسترده دانش‌آموزان به فضای مجازی و اجبار به بهره‌گیری بسیار از آن پرسشها و شبهاتی را برای این قشر ایجاد می‌کند لذا می‌بایست گروههایی فرهیخته و آموزش‌دیده در این حوزه فعال شوند تا در کمترین زمان ممکن تا دیر نشده اقدام به تولید محتوا بر اساس فرهنگ اصیل اسلامی و ارزشی کنند.

امام جمعه گناباد گفت: وزارت آموزش و پرورش نیز باید در قالب برنامه‌های همچون "سامانه شاد" در کنار امور آموزشی به محتوای فرهنگی نیز توجه و هرگونه خلاء را در این حوزه پر کند.

صادقی نسب افزود: حتی در همان فضای مجازی هم می‌شود وقت نماز، کلاس‌ها را تعطیل و به عنوان مثال اذانی زیبا یا یک نماز زیبا منتشر کرد.

هزار و ۸۰۰ فرهنگی در قالب هزار و ۳۱ کلاس درس و ۲۵۱ مدرسه، تعلیم و تربیت ۱۸ هزار دانش‌آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد در سال تحصیلی جاری بر عهده دارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۲۴ هزار و ۳۰۱ نفر رسیده است و ۲۴ استان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!