بیمارستان رضوی مشهد دومین مرکز تولید رادیودارو در کشور


بیمارستان رضوی مشهد دومین مرکز تولید رادیودارو در کشور

مشهد- ایرنا- بیمارستان رضوی مشهد بعد از سازمان انرژی اتمی دومین مرکز کشور است که مجهز به سایت پیشرفته برای تولید انواع رادیو داروهای تشخیص سرطانهاست.

مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی متعلق به آستان قدس رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پنج رادیو دارو برای تشخیص سرطانهای مختلف در این بیمارستان تولید می شود و دو رادیو داروی جدید نیز طی ماههای آینده به بهره برداری خواهد رسید.
دکتر محسن محور افزود: از این تعداد، دو رادیو داروی مورد کاربرد در تشخیص تومورهای مغزی و استخوانی در کشور فقط در بیمارستان رضوی مشهد تولید می شود و پیش از این، این گونه روشهای پیشرفته تشخیص سرطان در ایران انجام نمی شد.
وی اضافه کرد: سه رادیو داروی دیگر که در تشخیص سرطانهای پروستات، غدد درون ریز و کلیه کانسرها کاربرد دارد هم در سازمان انرژی اتمی و هم در بیمارستان رضوی مشهد در حال تولید است.
مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد گفت: دو رادیو داروی جدیدی که بناست در ماههای آینده به بهره برداری برسد در تشخیص سرطان ریه و عفونت های بافت نرم و سخت کاربرد دارد.
دکتر محور از کسب مجوز تولید و صادرات رادیو دارو در این بیمارستان خبر داد و افزود: با این مجوز که امسال از سازمان انرژی اتمی اخذ شده امکان تولید رادیو داروهای بیشتر و نیز صادرات آنها فراهم شده است.
وی ادامه داد: پیشینه تولید رادیو دارو در بیمارستان رضوی به سال ۱۳۹۴ بر می گردد و با پیگیریها در سال ۱۳۹۶ موفق به اخذ مجوز احداث بخش "سیکلوترون" برای تولید رادیو دارو در بیمارستان رضوی شدیم.

انجام هشت هزار آزمایش پیشرفته سرطان در بیمارستان رضوی

سوپروایزر(مسوول) بخش پزشکی هسته ای بیمارستان رضوی مشهد نیز گفت: طی پنج سال گذشته حدود هشت هزار پت اسکن برای تشخیص سرطانهای مختلف در این بیمارستان انجام شده است.
رحیم جالینوس زاده افزود: بخش پزشکی هسته ای بیمارستان رضوی در قالب دو خدمت تشخیص و درمان سرطانهای مختلف به طور پیشرفته فعالیت می کند و بر این اساس بخش پزشکی هسته ای این بیمارستان شامل سه واحد تصویربرداری، تولید رادیو دارو و واحد درمان رادیو دارویی است.
وی اضافه کرد: در کشور هم اکنون پنج دستگاه پت اسکن که فناوری پیشرفته در تشخیص سرطان است فعال است که یکی از آنها در بیمارستان رضوی دایر است و رادیو داروی این دستگاه نیز در همین بیمارستان تولید می شود.
بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد با ۳۲۰ تخت بیمارستانی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. این بیمارستان از امکانات و تجهیزات منحصر به فردی در درمان بیماریهای مختلف برخوردار است.
۶۰ بیمارستان خصوصی و دولتی در استان خراسان رضوی دایر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس