طرح سایبان دام در محلات عشایری سرایان اجرا شد


طرح سایبان دام در محلات عشایری سرایان اجرا شد

بیرجند - ایرنا - مدیر امور عشایر شهرستان سرایان گفت: اولین بار در کشور طرح سایبان دام در محلات عشایری این شهرستان اجرا و مقرر شد تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان اجرای طرح سایبان پرداخت شود.

علی تعدادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح مورد استقبال عشایر قرار گرفته و در حال توسعه است.

وی گفت: طرح سایبان دام با هدف افزایش راندمان تولید محصولات دامی، کاهش مصرف آب، جلوگیری از استرس‌های گرمایی و تنش‌های آبی دام، کاهش بیماری‌های متابولیکی به دلیل جلوگیری از کاهش آب بدن دام و بهبود کیفیت تولیدات دامی اجرا شد.

مدیر امور عشایر سرایان بیان کرد: هزار و ۳۲۶ خانوار عشایر در این شهرستان زندگی می کنند که ۱۴۰ هزار راس دام را پرورش می‌دهند.

وی افزود: از ابتدای امسال مرمت هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان سرایان با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان آغاز شد که از این مقدار ۴۰۰ کیلومتر برای کوچ پاییز عشایر در حال مرمت است و کوچ پاییز عشایر از مهرماه در این شهرستان آغاز می‌شود.

تعدادی با بیان اینکه از ابتدای امسال هزار و ۲۲۹ سرویس آب برای ۸۰۰ خانوار عشایر شهرستان حمل شده است گفت: این مقدار آب با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان به ۷۵ محله عشایری ارسال شده است.

وی اظهار داشت: هزینه حمل هر سرویس آب بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است و گرمای هوا و مراتع غنی باعث شده که در سال جاری حجم آبرسانی به محلات عشایری شهرستان سرایان به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش یابد.

مدیر امور عشایر شهرستان سرایان درخصوص تامین گاز مایع عشایر گفت: از ابتدای سال جاری هزار و ۴۴۰ سیلندر گاز مایع برای عشایر شهرستان به صورت رایگان حمل شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال ۸۴ نفر از عشایر این شهرستان برای دریافت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند و در زمینه پرداخت تسهیلات در راستای اشتغالزایی عشایر هیچ محدودیت اعتباری نداریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی