امدادگران هلال احمر چهارمحال و بختیاری برای کردن جسد یک کوهنورد اعزام شدند


امدادگران هلال احمر چهارمحال و بختیاری برای کردن جسد یک کوهنورد اعزام شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از سقوط یک کوهنورد بیرجندی از اتفاعات تنگ زندان به داخل رودخانه خبر داد و گفت: امدادگران این جمعیت برای پیدا کردن جسد وی همراه با یک فروند بالگرد به منطقه تنگ زندان اعزام شدند.

سید احمد مرتضوی‌فرد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوهنورد ۳۰ ساله که از اهالی بیرجند است،عصر روز یکشنبه به دلیل سقوط از ارتفاع داخل رودخانه پرتاپ شد.

وی از اعزام یک بالگرد از استان اصفهان که با هلال احمر استان همکاری دارد و چند روز از هفته در استان چهارمحال و بختیاری مستقر است به همراه ۲ تیم امداد کوهستان و یک تیم غواص به محل حادثه خبر داد و گفت: این تیم کوهنوردی روز یکشنبه برای صعود به ارتفاعات عازم این منطقه شدند.

به گفته وی ،جمعه گذشته نیز یک کوهنورد در این منطقه به دلیل سقوط از ارتفاع دچار حادثه شد که با اعزام بالگرد و تیم‌های امداد کوهستان به محل حادثه فرد مصدوم را به بیمارستان منقل کردند.

به گزارش ایرنا، ۳۱ مرداماه سال گذشته نیز یک کوهنورد از استان چهارمحال و بختیاری پس از سقوط از ارتفاع و افتادن داخل رودخانه فوت کرد که با تلاش ۲ هفته‌ای امدادگران جمعیت هلال احمر از آبهای دره تنگ زندان منطقه سبزکوه پیدا و جسد وی از آب خارج شد.

دره تنگ زندان سبزکوه یکی از مرتفع ترین و خشن‌ترین کوه‌های چهارمحال و بختیاری است که بین شهرستان‌های اردل، لردگان، و بروجن قرار دارد و دارای چشم‌اندازهای طبیعی مرتعی و جنگلی است.

این دره حدود ۱۰ آبشار مرتفع را در دل خود جا داده است که آبشارهای دره عشق، تونل کوهرنگ و تنگ زندان از مهمترین و زیباترین آنهاست.

تنگ زندان دارای ۱۰۰ آبشار متری است و ۸ آبشار کوچک در شمال منطقه حفاظت شده سبزکوه قرار دارد که بزرگترین آبشار ایران است و در بین بومی‌های منطقه به آبشار "دودی" یا "کرودیکن" معروف است که پس از سرازیر شدن از دره به رودخانه سبز کوه می ریزد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...