427 طرح مدرسه‌سازی در آذربایجان‌غربی در دست اجراست


427 طرح مدرسه‌سازی در آذربایجان‌غربی در دست اجراست

ارومیه - ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: 427 طرح مدرسه‌سازی با 2 هزار و 424 کلاس درس و زیربنای 335 هزار مترمربع در استان در حال احداث است.

سپیده طیب قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۰۰ کلاس درس تا پایان سال جاری آماده بهره برداری و تحویل به آموزش و پرورش و با جایگزینی پنج مدرسه به جای مدارس خشت و گلی در استان همه مدارس خشتی از آذربایجان‌غربی برچیده می‌شوند.

وی بیان کرد: سال گذشته سیستم گرمایشی ۳۱۹ مدرسه با یک هزار و ۴۴ کلاس درس استانداردسازی شد و امسال ۸۰۳ مدرسه با یک هزار و ۲۵۹ کلاس درس در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در زمینه اجرای طرح آجر به آجر و گسترش فرهنگ مدرسه سازی اظهار کرد: این طرح اقدام مشارکت جمعی در زمینه ساخت مدارس است که می‌توان از آن به عنوان بسته تحولی نوآورانه در توسعه فضاهای آموزشی نام برد.

طیب قاسمی با بیان اینکه از شروع فعالیت این طرح بیش از پنج هزار نفر در آن مشارکت داشته‌اند، ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا روز اربعین هزینه بازسازی مدرسه یک کلاسه "مرانه" سردشت که در سامانه مهر مدرسه برای کمک‌های مردمی با اعتبار ۱۸۸ میلیون تومان ثبت شده، جمع آوری شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه احداث یک مدرسه ۶ کلاسه در ایواوغلی خوی در قالب این طرح بیان کرد: این مدرسه با همکاری شهرداری و هیات های مذهبی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰۵ کلاس درس در قالب ۲۴۵ مدرسه به صورت مشارکتی با خیّران مدرسه ساز در استان در حال احداث است، گفت: سال گذشته ۸۷۰ میلیارد ریال توسط خیّران برای مدرسه سازی در استان کمک شد.

آذربایجان غربی دارای پنج هزار و ۸۰ مدرسه با ۶۲۰ هزار دانش اموز است که ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم سازی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد