مرکز آموزش هوانیروز اصفهان در آموزش‌های تخصصی خودکفا شد


مرکز آموزش هوانیروز اصفهان در آموزش‌های تخصصی خودکفا شد

اصفهان - ایرنا - فرمانده مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان گفت: این مرکز در تمامی مباحث آموزشی تخصصی به خودکفایی رسیده است و حتی توانایی آموزش به دیگر کشورهای دوست و همسایه را دارد.

امیر سرتیپ دوم محمود محمدعلی فام روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در محل ستاد فرماندهی این مرکز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان علاوه بر تربیت دانشجویان، خلبانان و مهندسان پرواز، آمادگی دارد در سطح کشورهای دوست و همسایه برنامه‌های آموزشی تخصصی در این زمینه‌های مرتبط برگزار کند.

وی با اشاره به اهمیت تخصص گرایی اظهارداشت: امروزه افتخار داریم در مرکز بدون وابستگی به کشورهای خارجی با خودکفایی کامل دوره‌های مختلف خلبانی و مهندسی را برگزار کنیم و سپس دانش آموختگان برای حضور و خدمت‌رسانی در سایر پایگاه‌های نظامی کشور حاضر شوند.

فرمانده مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان تصریح کرد: این مجموعه یکی از بزرگترین مراکز آموزشی بالگردی در جنوب غربی آسیا و تنها مرکز آموزش بالگردی در کشورمان به شمار می‌رود و در طول سال‌ها فعالیت خود عملکرد درخشانی داشته است.

امیر محمدعلی فام خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی پایگاه آموزش شهید وطنپور تربیت و آموزش خلبانان تیزپرواز و مهندسان پرواز در راستای برخورداری تمامی پایگاه عملیاتی و رزمی هوانیروز کشور از نیروهای متخصص و کارآزموده است.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از ارکان اساسی در نیروهای نظامی به شمار می‌رود اضافه کرد: ارتقای سطح آموزش و بهره گیری از دانش روز همواره در دستور کار قرار دارد.

فرمانده مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان گفت: هوانیروز ایران در هشت سال جنگ تحمیلی به غیر از موارد یاد شده در هر جایی که لازم بود و بویژه در عملیات فتح المبین، بیت المقدس، خیبر و مرصاد نقش آفرینی موثری داشت و از نقش پر رنگ این مرکز آموزشی در طول آن سالها نباید غافل شد.

امیر محمدعلی فام به ایثارگری و شجاعت دلیرمردان جبهه‌ها اشاره کرد و افزود: هوانیروز و مرکز شهید وطنپور اصفهان شهدای متعددی را در طول دفاع مقدس در راه حفظ ایران و بیرون راندن دشمن تقدیم کشور کرده است.

وی افزود: امروزه هوانیروز به معنای واقعی کلمه عبارت ارتش فدای ملت را معنا کرده و علاوه بر مباحث آموزشی و عملیاتی در مقوله‌های امدادی و خدماتی با تعامل مفید و راهگشا همکاری‌های خود را با سایر نهادهای مرتبط افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریور تا ۶ مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه