پرورش میگو در آب شیرین در رودان هرمزگان درحال اجراست


پرورش میگو در آب شیرین در رودان هرمزگان درحال اجراست

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: پرورش میگو در آب شیرین به عنوان یک کار نوآورانه برای نخستین بار در کشور در شهرستان رودان در حال اجراست.

فریدون همتی شامگاه یکشنبه در بازدید از استخر پرورش میگوی آب شیرین در رودان افزود: اگر این اتفاق به نتیجه خوب برسد، یک تحول جدید و نوآورانه در حوزه پرورش میگو خواهد بود.
وی همچنین با حضور در مزرعه پرورش ماهیان خاویاری «چالباش» رودان ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این مزرعه، دستور لازم برای حمایت از سرمایه گذار این طرح نوآورانه صادر کرد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: این مزرعه توسط یکی از فعالان بخش کشاورزی و در ۲۴ استخر ایجاد شده که وزن ماهی خاویاری پرورشی در این مزرعه ۲ برابر شمال کشور است.
همتی، همچنین اداره کل شیلات و جهاد کشاورزی هرمزگان را ملزم به حمایت ویژه از سرمایه گذار این طرح و فعالیت‌های نوآورانه کرد و گفت: برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید از سرمایه گذاران این بخش حمایت کنیم تا منجر به کشف جدید شود.
وی تصریح کرد: کشاورزان و باغداران، از منابع آبی که برای آبیاری مزرعه ها و باغ ها استفاده می‌کنند، به پرورش ماهی و میگو نیز اختصاص دهند که این اتفاق می‌تواند در بهره‌وری از عوامل تولید موثر باشد.
استاندار هرمزگان با قدردانی از حمایت فرماندار و امام جمعه رودان از این طرح نوآورانه، گفت: باید از همه سرمایه گذاری‌ها در مقیاس‌های مختلف و بویژه فعالیت‌های نوآورانه و ریسک پذیر در این شهرستان حمایت جدی شود.
«مزرعه پرورش ماهی خاویاری «چالباش» که با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در رودان راه اندازی شده، بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری جنوب کشور و مجهزترین مزرعه کشور از لحاظ تجهیزات شناخته می‌شود.
این مزرعه شیلاتی با ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۰تن ماهی خاویاری، به تنهایی به اندازه کل استان هرمزگان ذخیره دارد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت