فرهنگ استفاده از ماسک باید در جامعه نهادینه شود


فرهنگ استفاده از ماسک باید در جامعه نهادینه شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین فرهنگ استفاده از ماسک در جامعه را نیازمند نهادینه شدن دانست و گفت: روزهای سختی را با توجه به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص ادامه شیوع ویروس کرونا طی روزهای آینده خواهیم داشت.

قدرت‌الله مهدیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه شهروندان فکر می‌کنند این بیماری تمام شده در حالی که باید در انتظار همنشینی با این ویروس طی ماه‌های آینده را همچنان داشت.

وی، تنها ابزار دفاعی در برابر این ویروس کشنده را استفاده از ماسک دانست و تصریح کرد: متاسفانه با سهل انگاری‌های صورت گرفته در برابر این ویروس، درصد رعایت و استفاده از دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم قزوین طی چند هفته گذشته از ۸۰ به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

مهدیخانی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین، از سه‌شنبه هفته جاری و با تشکیل تیم‌های نظارتی با مشارکت نمایندگانی از فرمانداری‌ها، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با متخلفان صنفی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به عمل نمی‌آورند برخورد و واحد صنفی آنان نیز با صدور حکم قضایی پلمپ خواهد شد.

این مسوول بحران با بیان اینکه در حوزه سلامت هیچ تعارفی با اشخاص و گروه‌های جامع هدف نداریم، خاطرنشان کرد: سلامت مردم مهمترین اصل در حوزه مدیریتی نظام و مسوولان حکومت قرار دارد و به همین جهت از شهروندان درخواست داریم به عنوان پیشگامان نخست عرصه مقابله با این ویروس، نسبت به رعایت قوانین و مقررات مربوط به این حوزه توجه خاص داشته باشند.

مهدیخانی، نانوایی‌ها، واحدهای درمانی، مطب‌های پزشکی، مراکز تجاری و خرید را بزرگترین مناطق پرخطر و آلوده به بیماری کرونا دانست و افزود: با توجه به بیشترین موارد شکایتی از این مراکز، به شهروندان توصیه می‌شود تا در صورت مراجعه به هر یک از مراکز یاد شده، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به عمل آورده و استفاده از ماسک را نیز فراموش نکنند.

طرح نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در قزوین تشدید می‌شود

مهدیخانی ادامه داد: از ۶ اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون پنج هزار و ۴۶۴ مورد بازرسی با ۱۹۸ گشت مشترک در سطح استان صورت گرفته که در این رابطه ۲۳۶ پرونده قضایی به ارزش سه میلیارد و ۸۵۳ میلیون و ۷۳۹ هزار ریال نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، گران فروشی و عدم نصب نرخنامه ۲۷ واحد پلمپ و ۶۵ واحد نیز اخطار پلمپ دریافت کرده‌اند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، براساس مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا قزوین، از این پس برگزاری جلسات در دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر با ۱۰ شرکت کننده قابل برگزاری بوده و در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا