یوتیوب قابلیت جدید و مهم iOS 14 را غیرفعال کرد


یوتیوب قابلیت جدید و مهم iOS 14 را غیرفعال کرد

شرکت یوتیوب قابلیت Picture in Picture سیستم عامل iOS 14 را برای کاربرانی که اشتراک ماهانه ندارند غیرفعال کرد.

یوتیوب قابلیت جدید و مهم iOS 14 را غیرفعال کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از قابلیت‌های بزرگ و قابل توجه سیستم عامل iOS 14 ویژگی "تصویر در تصویر" است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدئوی مورد علاقه خود را در قالبی کوچک مشاهده کنند و به کار‌های دیگری در گوشی هوشمند خود مشغول شوند. چنین قابلیتی بسیاری برای کاربرانی مفید است که تمایل دارند هنگام تماشای ویدئو به دوستان خود پیام دهند و یا ایمیل‌های خود را چک کنند.

متاسفانه به نظر می‌آید که شرکت یوتیوب این قابلیت را برای برنامه خود غیرفعال کرده تا کاربران نتوانند از ویژگی "تصویر در تصویر" استفاده کنند. از آن جایی که ویژگی اجرای ویدئو‌ها بدون باز نگه داشتن برنامه از قابلیت‌های یوتیوب پریمیوم است، این شرکت ویژگی "تصویر در تصویر" را غیرفعال ساخته و کاربران iOS برای برخورداری از آن ناچارند که نسخه پولی برنامه یوتیوب را خریداری کنند.

بر اساس گفته کاربران سیستم عامل iOS، این افراد زمانی که سعی داشتند پس از کوچک کردن قالب تصویر به صفحه اصلی گوشی بروند شاهد قطع شدن ویدئو و غیرفعال شدن قابلیت مذکور شده‌اند. این ویژگی تنها برای افرادی قابل استفاده است که از اشتراک ماهیانه یوتیوب برخوردارند.

یوتیوب قابلیت جدید و مهم iOS 14 را غیرفعال کرد

بیشتر بخوانید

یوتیوب رقابت با تیک تاک را آغاز کرد

احتمال وجود ایرادات برنامه‌نویسی

اقدام اخیر یوتیوب تا روز گذشته صورت نگرفته بود و کاربران iOS 14 تا مدت کوتاهی می‌توانستند از ویژگی‌های مورد نظر استفاده کنند. این قابلیت همچنین برای نسخه بتا iOS 14 قابل استفاده بود اما حالا شرکت یوتیوب تصمیم گرفته تا ویژگی مورد نظر را برای برنامه خود غیرفعال کند.

قابلیت "تصویر در تصویر" همچنان برای کاربرانی که مرورگر سافاری را در آیپدهای خود باز می‌کنند قابل استفاده است اما انتظار می‌رود این افراد نیز به زودی از ویژگی مذکور محروم شوند. گفتنی است؛ شرکت یوتیوب در حال حاضر به صورت رسمی خبر غیرفعال کردن قابلیت مورد نظر را تایید نکرده است و احتمالاتی وجود دارد که این مشکلات ناشی از باگ‌های برنامه‌نویسی باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو