مخالفت پلوسی با تعیین قاضی پیش از انتخابات آمریکا


مخالفت پلوسی با تعیین قاضی پیش از انتخابات آمریکا

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی اظهاراتی تاکید کرد که هر اقدام لازمی را انجام می‌دهد تا مانع انتخابات قاضی دادگاه عالی از سوی ترامپ، پیش از انتخابات ریاست جمهوری شود.

به گزارش مشرق به نقل از هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز یکشنبه گفت که با انتخابات جایگزین قاضی دادگاه عالی آمریکا از سوی دونالد ترامپ آن هم پیش از اعلام نتایج انتخابات مخالف است.

بیشتر بخوانید:

سایۀ سنگین مرگ قاضی ۸۷ ساله بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

وی این را هم گفت که مجلس نمایندگان در مقابل تخلف ترامپ، گزینه‌هایی دارد که در صورت لزوم از آن‌ها استفاده خواهد شد. پلوسی تاکید کرد که استیضاح رئیس‌جمهور و ویلیام بار، دادستان کل یکی از گرینه‌هایی است که در پیش روی مجلس نمایندگان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ به دنبال ساختن کلاهی از مرگ خانم قاضی

پلوسی در مصاحبه با جورج استفانوپولوس در برنامه «این هفته» در شبکه خبری ABC گفت: «ما گزینه‌های خود را داریم، تیرهایی آماده شلیک داریم که فعلا قصد صحبت درباره آن‌ها را ندارم».

وی افزود: «واقعیت این است که ما در کشورمان یک چالش بزرگ داریم. رئیس‌جمهور حتی تهدید کرده که نتایج انتخابات را در صورت شکست قبول نمی‌کند؛ بنابراین در حال حاضر، هدف اصلی ما محافظت از یکپارچگی انتخابات است، در حالی که همزمان باید از مردم کشورمان در برابر ویروس کرونا هم محافظت کنیم».

بیشتر بخوانید:

دموکرات‌ها نگران بهره‌برداری ترامپ از مرگ خانم قاضی

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «ما مسئولیت داریم، ما سوگند یاد کردیم که از قانون اساسی آمریکا محافظت و از آن دفاع کنیم. ما وظیفه داریم نیازهای مردم آمریکا را برآورده کنیم. وقتی ما قصد داریم تا از ارزش‌های خود محافظت کنیم باید از هر گزینه ممکنی هم استفاده کنیم».

درگذشت روت گینسبورگ قاضی دادگاه عالی، چالش جدیدی را پیش روی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا قرار داده است. ترکیب قضات دادگاه عالی آمریکا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تا حدی روند اجتماعی در این کشور را تعیین می‌کند.

این دادگاه ۹ عضو دارد و مستقیما از سوی رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب می‌شود. اعضای این دادگاه مادام‌العمر هستند و همین موضوع بر اهمیت انتخاب این افراد می‌افزاید. دموکرات‌ها اصرار دارند تا انتخاب جایگزین در دادگاه عالی به بعد از انتخابات موکول شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان