باید با تکریم و اقناع‌سازی مانع حرکت زوار اربعین به سمت مرزها شویم


باید با تکریم و اقناع‌سازی مانع حرکت  زوار  اربعین به سمت مرزها شویم

استاندار کرمانشاه با اشاره به شرایط کرونایی در اربعین امسال گفت: این شرایط موجب شده تا امکان برگزاری مراسم اربعین به شکل هر ساله مهیا نباشد و باید با تکریم و اقناع‌سازی مانع حرکت زوار به سمت مرزها شویم.

هوشنگ بازوند در جلسه عصر امروز (30 شهریور) ستاد اربعین استان با ابراز تاسف از اینکه امسال به دلیل کرونا از میزبانی زوار اربعین محروم شده‌ایم، گفت: متاسفانه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا نمی توانیم میزبان زوار اربعین باشیم، اما از همین راه دور سلام و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز می‌کنیم.

بازوند با اشاره به وضعیت نامطلوب استان در زمینه بیماری کرونا، گفت: متاسفانه آمارها از سیر صعودی این بیماری در کشور و استان حکایت دارد و این شرایط می طلبد که افراد بیش از پیش رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به افزایش دو برابری بستری های کرونا در استان طی 10 روز گذشته گفت: مردم و مسئولان باید در این شرایط هوشیار باشند تا مانع اوج گیری دوباره کرونا شوند.

وی افزود: هم اکنون روزانه 25 تا 35 بستری جدید به تعداد بیماران بستری استان اضافه می شوند و مردم باید بدانند که تنها چیزی که مانع از پیشرفت این روند می شود، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی آنها است.

بازند در ادامه با اشاره به اعلام رسمی کشور عراق مبنی بر جلوگیری از ورود زوار به خاک این کشور گفت: این موضوع رسما به کشور ایران اعلام شده و در همین راستا ستاد مرکزی اربعین و نیز ستاد ملی کرونا مصوباتی داشته اند که به استان ها ابلاغ شده است.

وی افزود: امروز مصوبات ستاد مرکزی اربعین که توسط وزیر کشور به استان ابلاغ شده به همه دستگاه ها ارسال و ابلاغ شده تا با رعایت این مصوبات مشکلی در بحث اربعین امسال پیش نیاید.

بازوند تصریح کرد: از سازمان تبلیغات اسلامی می خواهیم که جلسه ای را با هیات ها برگزار کرده و با تشریح اوضاع کرونا، آنها را اقناع کند که حرکتی صورت نگیرد که وضعیت بدتر شود.

وی افزود: همچنین از ستاد عتبات عالیات می خواهیم که جلسه ای با موکب داران تشکیل دهد و آنها را اقناع کند که امسال برپایی موکب ممنوع است.

بازوند بر اهمیت کار صدا و سیما، رسانه ها و دستگاه های فرهنگی در این شرایط تاکید کرد وافزود: قطعا این نهادها هستند که می‌توانند مردم را اقناع کرده و کمک کنند تا اربعین امسال را بدون چالش پشت سربگذاریم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: از ائمه جمعه هم می خواهیم تا در تریبون های نماز جمعه مردم را نسبت به شرایط آگاه و هشدارهای لازم را در این زمینه بدهند.

بازوند خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات فرهنگی، نیروی انتظامی هم باید با تکریم و احترام، زوار را اقناع کرده و مانع از حرکت آنها به سمت مرزهای استان شود، نیروی انتظامی به هیچ عنوان حق برخورد تند با زوار را ندارد وباید با اقناع سازی این کار را انجام دهد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که علی رغم تدابیر لازم در این حوزه بازهم عده ای از برخی راه های فرعی خود را به مرزهای کشور رسانده و تجمع صورت گیرد که در این زمینه باید هوشیار باشیم تا تجمعی در مرزها صورت نگیرد، چرا که در اینصورت کار دشوار می شود و ممکن است در آنسوی مرز منجر به دستگیری این افراد شود.

بازوند یادآور شد: باید احتمال تجمع داده شود و بحث تغذیه و اسکان و نیز بحث ایاب و ذهاب برای بازگردان این افراد به شهرشان پیش بینی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر