حماس خطاب به حکام عرب: به صدای مردم خود گوش کنید


حماس خطاب به حکام عرب: به صدای مردم خود گوش کنید

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواسته است تا به مخالفت های عمومی مردم خود برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل گوش دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواسته است تا به مخالفت های عمومی مردم خود برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل گوش دهند.

حزم قاسم ، سخنگوی حماس ، در بیانیه مطبوعاتی روز یکشنبه از برگزاری تظاهرات ضد عادی سازی در بسیاری از کشورهای عربی ، از جمله بحرین طی چند روز گذشته تقدیر کرد.

وی با تاکید بر اینکه تجمعات اعتراضی اخیر نشان دهنده رد همه اشکال عادی سازی با اسرائیل است ، از دولت های عربی خواست که به صدای مردم خود گوش فرا دهند.

قاسم گفت: این مردم با وجدان ملی خود از خطر امضای توافق نامه های عادی سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل آگاه هستند.

وی افزود: مردم کشورهای عربی هنوز به آرمان های فلسطین پایبند هستند و رژیم صهیونیستی را به عنوان دشمن اصلی خود می دانند.

در روزهای اخیر ، بسیاری از مردم بحرین برقراری رابطه دیپلماتیک آل خلیفه با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و در تظاهراتی پرچم اسرائیل به آتش کشیدند.

معترضان بحرینی با حمل پرچم های فلسطین ، اظهار داشتند که موضع منامه در قبال تل آویو و ادامه پوشش مطلوب صلح از سوی برخی رسانه ها نماینده مردم بحرین نیست.

معترضین قصد منامه برای افتتاح سفارت در سرزمینهای اشغالی و چشم انداز متقابل سفارت اسرائیل در بحرین را محکوم کردند.

جامعه اسلامی الوفاق گروه اصلی مخالف دولت بحرین ، تصاویری از تجمعات برگزار شده در منامه پایتخت و همچنین بسیاری از مکانهای دیگر در سراسر کشور را منتشر کرده است.

در جزیره سقطری یمن ، مردم علیه معامله عادی سازی بین اسرائیل و دو کشور عربی امارات متحده عربی و بحرین تظاهرات کردند.

بحرین و امارات متحده عربی روز سه شنبه توافق نامه های رسمی را در کاخ سفید امضا کردند که امکان عادی سازی روابط خود با اسرائیل را فراهم می کند. این معاملات توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در ماه سپتامبر اعلام شده بود.

با این حال ، فلسطینی ها و دیگر کشورهای مسلمان معاهدات با اسرائیل را رد کردند و آن را خیانت به آرمان فلسطین علیه اشغال اسرائیل دانستند.

ناظران می گویند که هرگونه عادی سازی بین کشورهای عربی و اسرائیل تنها برای جلب حمایت لابی صهیونیستی مستقر در آمریکا صورت گرفته است.

اسماعیل هنیه ، رئیس دفتر سیاسی حماس ، پیش از این هشدار داده بود که تلاش برای عادی سازی برخی کشورهای عربی اقدامات متجاوز اسرائیل علیه ملت فلسطین را تشدید می کند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید