لزوم مشارکت دستگاه‌ها و صنایع در تهیه مواد ضدعفونی‌کننده مدارس خوزستان


لزوم مشارکت دستگاه‌ها و صنایع در تهیه مواد ضدعفونی‌کننده مدارس خوزستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه هزینه تهیه مواد ضد عفونی کننده زیاد است، گفت: انتظار می رود با توجه به اینکه استان خوزستان دارای صنایعی مانند پتروشیمی و پالایشگاه ها و... است، دستگاه‌ها در تهیه مواد شوینده و ضد عفونی کننده کمک کنند تا آرامش را برای فرزندان‌مان فراهم کنیم.

علی ممبینی در شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۳۰ شهریور) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال حساسیت نسبت به آموزش و پرورش بیشتر شده است. اعتبارات ابلاغی، جوابگوی ضدعفونی کردن و تهیه مواد ضد عفونی کننده مدارس نیست. ضمن اینکه هزینه مواد ضد عفونی کننده با توجه به وسعت کلاس‌ها و مدارس، زیاد است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه استان خوزستان دارای صنایعی مانند پتروشیمی و پالایشگاه‌ها و... است و با توجه به هزینه زیاد تهیه مواد ضد عفونی کننده مدارس، انتظار داریم دستگاه‌ها در تهیه مواد شوینده و ضد عفونی کننده کمک کنند تا آرامش را برای فرزندان‌مان فراهم کنیم.

همچنین محمود معزی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: در زمان بازگشایی مدارس، همه پروتکل‌ها به مدارس ارسال شد و محتواهای آموزشی بهداشتی مختلفی بارگذاری و تهیه شدند. مهم ترین ویژگی این آموزش‌ها، وجود مراقبین سلامت و سفیران سلامت است.

وی افزود: در شبکه شاد نیز یک بخش برای همه پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است و دانش آموزان می‌توانند این پروتکل‌ها را دریافت و مطالعه کنند. همچنین جلسات مختلفی برای بازگشایی مدارس با بهداشت شرق، غرب اهواز و دانشکده‌های علوم پزشکی استان برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: برای سه نوبت، ۲ میلیارد تومان برای مواد ضد عفونی کننده به مدارس اختصاص داده شد و خوشبختانه خیرین و دستگاه‌ها نیز دست به کار شدند. همچنین تب سنج و ماسک برای مدارس تهیه شد و به دانش آموزان فاصله گذاری آموزش داده شد و همچنین فاصله گذاری در کلاس‌ها مشخص شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت