مراجعه تاکنون 5 درصد بهبود یافتگان کرونایی یزد برای اهدای پلاسما


مراجعه تاکنون 5 درصد بهبود یافتگان کرونایی یزد برای اهدای پلاسما

مدیر کل انتقال خون یزد گفت: از مجموع هشت هزار بهبود یافته از ویروس کرونا در این استان، تاکنون 400 نفر برای اهدای پلاسما به این سازمان مراجعه کردند.

دکتر«نقی تقوایی» با بیان این‌که از مجموع هشت هزار بهبود یافته ویروس کرونا در استان یزد، ۴۰۰ نفر از آنان برای اهدای پلاسما به سازمان انتقال خون مراجعه کردند، اظهار کرد: افراد بهبود یافته از بیماری کرونا می‌توانند با اهدای پلاسمای خود تا ۵۰درصد در روند بهبودی و درمان بیماران کرونایی کمک کنند.

وی افزود: از اول اردیبهشت ماه که طرح ذخیره‌سازی اهدای پلاسما بهبود یافتگان کووید ۱۹ در استان یزد آغاز شده است، تاکنون ۴۰۰ نفر جهت اهدای پلاسما به انتقال خون یزد مراجعه و از این تعداد ۳۵۰ نفر موفق به اهدای پلاسما شدند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: یک نفر از بهبود یافتگان سه مرتبه و ۱۷ نفر از تعداد مراجعه کنندگان هرکدام برای دومین بار موفق به اهدای پلاسما شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدای یزد، تقوایی تصریح کرد: افرادی که ۱۸ سال به بالا هستند و یک ماه از بهبودی آنان می‌گذرد، می‌توانند با اطمینان خاطر به انتقال خون واقع در میدان ابوذر مراجعه کنند و با اهدای پلاسمای خود به بیماران دیگر کمک کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد