انتقاد بایدن از تلاش‌ ترامپ برای انتصاب قاضی دیوان عالی آمریکا


انتقاد بایدن از تلاش‌ ترامپ برای انتصاب قاضی دیوان عالی آمریکا

تهران - ایرنا - جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات 2020، تلاش‌های ترامپ برای تعیین سریع جانشین قاضی فقید دیوان عالی را قدرت سیاست‌های ناپخته خواند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، بایدن روز یکشنبه از قانونگذاران مجلس سنا خواست تا قبل از انتخابات ماه نوامبر (آبان) اجازه ندهند جانشین «روث بیدر گینزبرگ» قاضی فقید دیوان عالی به اصرار ترامپ مشخص شود.

بایدن در سخنانی در پنسیلوانیا گفت: نظرات رای دهندگان این کشور باید شنیده شود، آنها باید بر اساس قانون اساسی تصمیم بگیرند که چه کسی قدرت انتصاب دارد.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰، تعجیل در تعیین جانشین بیدر گینزبرگ از طریق مجلس سنا فقط اعمال قدرت سیاسی ناپخته است.

بایدن تاکید کرد که اگر وی در انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) پیروز شود، باید این شانس را داشته باشد که قاضی دیوان عالی بعدی را معرفی کند.

با مرگ «روث بیدر گینزبرگ» یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا در ۶هفته باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دموکرات‌ها را نسبت به بهره برداری جمهوریخواهان و دونالد ترامپ از این مساله به شدت نگران کرده است.

گینزبرگ به مدت ۲۷ سال کرسی قضاوت در دیوان عالی آمریکا را در اختیار داشت و تا آن زمان برتری جمهوریخواهان به دموکرات‌ها پنج به چهار محسوب می‌شد. حال با خالی شدن این کرسی در پی مرگ وی، در صورت اقدام ترامپ به انتخاب فرد جایگزین و حمایت سنا تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، کفه ترازو می‌تواند در عالی‌ترین سطح تصمیم گیری قضایی به نفع ترامپ تغییر یابد.

با توجه به این که ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود دو قاضی محافظه‌کار بر مسند این کرسی معرفی و منصوب کرده، با معرفی نفر سوم توسط وی به طور عملی کنترل محافظه‌کاران بر بالاترین مرجع قضایی در آمریکا قوی‌تر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!