راه اندازی میزخدمت درشهرداری همدان مردم رااز سرگردانی نجات می‌دهد


راه اندازی میزخدمت درشهرداری همدان مردم رااز سرگردانی نجات می‌دهد

همدان - نایب رئیس شورای شهر همدان بابیان اینکه شهروندان نباید در انجام کارها درگیر پیچ و خم های اداری شوند، گفت: شهرداری همدان راه اندازی میزخدمت را در برنامه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاوسی‌امید ظهر یکشنبه در صحن شورای شهر همدان با اشاره به استنادات قانونی مبنی بر راه‌اندازی میز خدمت در شهرداری همدان اظهار کرد: شهروندان از حق اداره شایسته امور کشور بر پایه قانون‌مداری، کارآمدی، پاسخگویی، شفافیت، عدالت و انصاف برخوردارند و رعایت این حقوق توسط مسئولان و کارکنان الزامی است.

وی افزود: مدیران و کارمندان دستگاه اجرایی خدمتگزاران مردم هستند و باید ضمن رعایت موازین اخلاق اسلامی و اداری، وظایف خود را به نحو احسن در راه خدمت به مردم و با در نظر گرفتن حقوق و خواسته‌های قانونی آنها انجام دهند.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه ارائه خدمات درست، کامل و به‌موقع به مردم از مهمترین اهداف هر نهاد حکومتی و سیستم کارآمد اداری محسوب می‌شود؛ عنوان کرد: شهرداری‌ها در صف مقدم خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند و وظیفه اصلی آنها ارائه خدمات متناسب با خواسته‌های شهروندان، است.

نایب رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های ارتباطی شهرداری با شهروندان ارتباط بی‌واسطه و رو در رو است؛ اظهار کرد: ایفای مطلوب وظایف محوله توسط شهرداری، مهمترین ابزار افزایش اعتماد اجتماعی برای ایجاد حس رضایت در بین شهروندان و از زمینه‌های اصلی جلب مشارکت‌های مردمی است.

نایب رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: در این مسیر نباید شهروندان درگیر پیچ و خم روندهای اداری شوند بنابراین میز خدمت می‌تواند به عنوان حلقه واسط کارآمد، عمل کند.

کاوسی‌امید همچنین با تأکید بر اینکه میز خدمت صرفاً به معنای استقرار یک میز فیزیکی جداگانه و اختصاص نیروهای جدید برای پاسخگویی به شهروندان نیست؛ بلکه در راستای افزایش بهره‌وری از نیروهای موجود در واحدهای ارائه‌کننده خدمات و باجه‌های تعیین شده، است؛ گفت: میز خدمت به عنوان یک مرکز ارتباطات که تنها نقطه تماس بین سازمان و مراجعه‌کننده به شمار می‌رود، وظیفه اصلی ارائه خدمات به‌هنگام و کارآمد به شهروندان در کمترین زمان و بالاترین کیفیت را بر عهده دارد.

وی با اشاره به مزایای مختلف که میز خدمت در صورت اجرای اصولی و هدفمند برای سازمان ارائه دهنده دارد، عنوان کرد: ارتقای رضایتمندی شهروندان و تکریم ارباب‌رجوع از طریق تسریع و تسهیل در ارائه خدمات هرچه بیشتر و بهتر به آنها در کمترین زمان ممکن؛ ارتقای پاسخگویی و پیگیری امور مراجعه‌کنندگان و جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان‌های اداری واحدها و سازمان‌های تابعه شهرداری و همچنین بهبود فرآیند رسیدگی به درخواست‌های شهروندان و کاهش مسیر حل‌وفصل آنها؛ تسهیل ارتباط شهروندان با مجموعه مدیریت‌شهری و گسترش ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و بر بستر برخط از مهمترین مزایای راه‌اندازی میز خدمت است.

کاوسی‌امید ادامه داد: زمینه‌سازی برای جلب مشارکت‌های مردمی در اجرای وظایف مجموعه مدیریت‌شهری؛ ایجاد بستر و زیرساخت‌های لازم در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مراجعین از طریق ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد در کنار بهبود و اصلاح روش‌های ارائه خدمات به شهروندان و همچنین اطلاع‌رسانی شفاف شهروندان درباره هر یک از خدمات ارائه شده توسط شهرداری از دیگر مهمترین مزایای راه‌اندازی میز خدمت است.

.


به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاوسی‌امید ظهر یکشنبه در صحن شورای شهر همدان با اشاره به استنادات قانونی مبنی بر راه‌اندازی میز خدمت در شهرداری همدان اظهار کرد: شهروندان از حق اداره شایسته امور کشور بر پایه قانون‌مداری، کارآمدی، پاسخگویی، شفافیت، عدالت و انصاف برخوردارند و رعایت این حقوق توسط مسئولان و کارکنان الزامی است.

وی افزود: مدیران و کارمندان دستگاه اجرایی خدمتگزاران مردم هستند و باید ضمن رعایت موازین اخلاق اسلامی و اداری، وظایف خود را به نحو احسن در راه خدمت به مردم و با در نظر گرفتن حقوق و خواسته‌های قانونی آنها انجام دهند.

کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه ارائه خدمات درست، کامل و به‌موقع به مردم از مهمترین اهداف هر نهاد حکومتی و سیستم کارآمد اداری محسوب می‌شود؛ عنوان کرد: شهرداری‌ها در صف مقدم خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند و وظیفه اصلی آنها ارائه خدمات متناسب با خواسته‌های شهروندان، است.

نایب رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های ارتباطی شهرداری با شهروندان ارتباط بی‌واسطه و رو در رو است؛ اظهار کرد: ایفای مطلوب وظایف محوله توسط شهرداری، مهمترین ابزار افزایش اعتماد اجتماعی برای ایجاد حس رضایت در بین شهروندان و از زمینه‌های اصلی جلب مشارکت‌های مردمی است.

نایب رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: در این مسیر نباید شهروندان درگیر پیچ و خم روندهای اداری شوند بنابراین میز خدمت می‌تواند به عنوان حلقه واسط کارآمد، عمل کند.

کاوسی‌امید همچنین با تأکید بر اینکه میز خدمت صرفاً به معنای استقرار یک میز فیزیکی جداگانه و اختصاص نیروهای جدید برای پاسخگویی به شهروندان نیست؛ بلکه در راستای افزایش بهره‌وری از نیروهای موجود در واحدهای ارائه‌کننده خدمات و باجه‌های تعیین شده، است؛ گفت: میز خدمت به عنوان یک مرکز ارتباطات که تنها نقطه تماس بین سازمان و مراجعه‌کننده به شمار می‌رود، وظیفه اصلی ارائه خدمات به‌هنگام و کارآمد به شهروندان در کمترین زمان و بالاترین کیفیت را بر عهده دارد.

وی با اشاره به مزایای مختلف که میز خدمت در صورت اجرای اصولی و هدفمند برای سازمان ارائه دهنده دارد، عنوان کرد: ارتقای رضایتمندی شهروندان و تکریم ارباب‌رجوع از طریق تسریع و تسهیل در ارائه خدمات هرچه بیشتر و بهتر به آنها در کمترین زمان ممکن؛ ارتقای پاسخگویی و پیگیری امور مراجعه‌کنندگان و جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان‌های اداری واحدها و سازمان‌های تابعه شهرداری و همچنین بهبود فرآیند رسیدگی به درخواست‌های شهروندان و کاهش مسیر حل‌وفصل آنها؛ تسهیل ارتباط شهروندان با مجموعه مدیریت‌شهری و گسترش ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و بر بستر برخط از مهمترین مزایای راه‌اندازی میز خدمت است.

کاوسی‌امید ادامه داد: زمینه‌سازی برای جلب مشارکت‌های مردمی در اجرای وظایف مجموعه مدیریت‌شهری؛ ایجاد بستر و زیرساخت‌های لازم در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مراجعین از طریق ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد در کنار بهبود و اصلاح روش‌های ارائه خدمات به شهروندان و همچنین اطلاع‌رسانی شفاف شهروندان درباره هر یک از خدمات ارائه شده توسط شهرداری از دیگر مهمترین مزایای راه‌اندازی میز خدمت است.

.

کد خبر 5028463

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...