به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاوسیامید ظهر یکشنبه در صحن شورای شهر همدان با اشاره به استنادات قانونی مبنی بر راهاندازی میز خدمت در شهرداری همدان اظهار کرد: شهروندان از حق اداره شایسته امور کشور بر پایه قانونمداری، کارآمدی، پاسخگویی، شفافیت، عدالت و انصاف برخوردارند و رعایت این حقوق توسط مسئولان و کارکنان الزامی است.
وی افزود: مدیران و کارمندان دستگاه اجرایی خدمتگزاران مردم هستند و باید ضمن رعایت موازین اخلاق اسلامی و اداری، وظایف خود را به نحو احسن در راه خدمت به مردم و با در نظر گرفتن حقوق و خواستههای قانونی آنها انجام دهند.
کاوسیامید با تأکید بر اینکه ارائه خدمات درست، کامل و بهموقع به مردم از مهمترین اهداف هر نهاد حکومتی و سیستم کارآمد اداری محسوب میشود؛ عنوان کرد: شهرداریها در صف مقدم خدمترسانی به مردم قرار دارند و وظیفه اصلی آنها ارائه خدمات متناسب با خواستههای شهروندان، است.
نایب رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه یکی از راههای ارتباطی شهرداری با شهروندان ارتباط بیواسطه و رو در رو است؛ اظهار کرد: ایفای مطلوب وظایف محوله توسط شهرداری، مهمترین ابزار افزایش اعتماد اجتماعی برای ایجاد حس رضایت در بین شهروندان و از زمینههای اصلی جلب مشارکتهای مردمی است.
نایب رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: در این مسیر نباید شهروندان درگیر پیچ و خم روندهای اداری شوند بنابراین میز خدمت میتواند به عنوان حلقه واسط کارآمد، عمل کند.
کاوسیامید همچنین با تأکید بر اینکه میز خدمت صرفاً به معنای استقرار یک میز فیزیکی جداگانه و اختصاص نیروهای جدید برای پاسخگویی به شهروندان نیست؛ بلکه در راستای افزایش بهرهوری از نیروهای موجود در واحدهای ارائهکننده خدمات و باجههای تعیین شده، است؛ گفت: میز خدمت به عنوان یک مرکز ارتباطات که تنها نقطه تماس بین سازمان و مراجعهکننده به شمار میرود، وظیفه اصلی ارائه خدمات بههنگام و کارآمد به شهروندان در کمترین زمان و بالاترین کیفیت را بر عهده دارد.
وی با اشاره به مزایای مختلف که میز خدمت در صورت اجرای اصولی و هدفمند برای سازمان ارائه دهنده دارد، عنوان کرد: ارتقای رضایتمندی شهروندان و تکریم اربابرجوع از طریق تسریع و تسهیل در ارائه خدمات هرچه بیشتر و بهتر به آنها در کمترین زمان ممکن؛ ارتقای پاسخگویی و پیگیری امور مراجعهکنندگان و جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمانهای اداری واحدها و سازمانهای تابعه شهرداری و همچنین بهبود فرآیند رسیدگی به درخواستهای شهروندان و کاهش مسیر حلوفصل آنها؛ تسهیل ارتباط شهروندان با مجموعه مدیریتشهری و گسترش ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و بر بستر برخط از مهمترین مزایای راهاندازی میز خدمت است.
کاوسیامید ادامه داد: زمینهسازی برای جلب مشارکتهای مردمی در اجرای وظایف مجموعه مدیریتشهری؛ ایجاد بستر و زیرساختهای لازم در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مراجعین از طریق ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد در کنار بهبود و اصلاح روشهای ارائه خدمات به شهروندان و همچنین اطلاعرسانی شفاف شهروندان درباره هر یک از خدمات ارائه شده توسط شهرداری از دیگر مهمترین مزایای راهاندازی میز خدمت است.
.