360 دفتر پیشخوان روستایی در لرستان فعال است


360 دفتر پیشخوان روستایی در لرستان فعال است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: 360 دفتر پیشخوان به منظور افزایش خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در روستاهای استان فعال است.

به گزارش ایرنا شهاب حیدری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:‌ یکی از مهترین اهداف مجموعه دفاتر پیشخوان ( ICT)، توسعه خدمات الکترونیک و اقتصاد دیجیتال است که امید می‌رود با افزایش دفاتر روستایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این استان و همچنین برون‌سپاری خدمات دستگاه‌های اجرایی به این مراکز، شاهد افزایش خدمات دولت در این مناطق باشیم.

حیدری با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این بستر برای ارائه خدمات خود استفاده کنند ادامه داد: در حال حاضر خدمات شرکت مخابرات، پست‌بانک، کارت سوخت، ثبت احوال، بیمه سلامت و شهرداری در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم، چهار خدمت اصلی بانکداری، کشاورزی، بهداشت و آموزش را در دفاتر پیشخوان روستایی فعال کرد.

وی افزود: از مجموع ۳۶۰ دفتر استان، ۲۶۷ دفتر شرکت ملی پست، ۲۱۷ دفتر به صورت مشترک کارگزار مخابرات و شرکت پست و همچنین ۵۷ دفتر نیز به صورت مشترک به عنوان باجه‌های بانکی و توزیع مرسولات پستی در حال ارائه خدمت هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: برای بهبود وضعیت موجود و توسعه این دفاتر، کارشناسان این اداره کل ماموریت بازخوانی نقشه‌های استان را بر اساس جمعیت روستاها، دفاتر فعال و فاصله روستاها به منظور واگذاری پیشخوان های جدید بر عهده دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش