جهاد کشاورزی نسبت به بیمه کردن محصولات اقدام کند


جهاد کشاورزی نسبت به بیمه کردن محصولات اقدام کند

خرم‌آباد -‌ ایرنا - معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار سلسله گفت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما، لازم است که جهاد کشاورزی از هم اکنون نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی اقدام نماید.

خدیجه بهزادیان روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری، ضمن قدردانی از مدیرانی که در اعلام خسارات وارده حوزه خود و تامین اعتبار و بازسازی آنها پیگیری های مستمر داشته اند، اظهار داشت: مدیرانی که طرح های های آنها تکمیل نشده لازم است که تسریع لازم را در کارهای خود داشته باشند.

وی با اشاره به توقف پروژه‌ کانال سنگی عدل آباد، عدم کیفیت در اجرای پروژه‌ داربید وسطی و کندی عملیات احداث پل چم گرگعلی، عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن بارندگی ها، دستگاه‌ها باید در انتخاب پیمانکاران دقت نمایند و از پیمانکارانی استفاده کنند که توانایی لازم در اجرای پروژه‌ها را داشته باشند.

بهزادیان با تاکید بر کنترل و نظارت فنی لازم در اجرای عملیات های عمرانی طرح ها، افزود: عملیات های بازسازی و ترمیم پل های چشمه سرده و چمتکله در حال انعقاد قرارداد هستند و لازم است مدیران راهداری و راه و شهرسازی علاوه بر آنکه اتمام پروژه های سیل را در اولویت کارهای خود قرار می دهند نقاط حادثه‌خیز حوزه شهرستان را نیز شناسایی و رفع مشکل نمایند. وی با توجه به اهمیت نقش کشاورزی در شهرستان، بیان کرد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها از بند خ تبصره ۳۳ از بخشودگی سود جرایم و امهال تسهیلات دریافتی بهره‌مند شوند و به سبب آنکه از ماده ۱۰ پرداختی نسبت به خسارات ها ارائه نخواهد گردید جهاد کشاورزی نسبت به بیمه نمودن محصولات و ادوات کشاورزی به کشاورزان اطلاع رسانی نماید.

وی با اشاره به حوزه بنیاد مسکن، افزود: باتوجه به آنکه تسهیلات ارائه‌شده توسط بنیاد مسکن به خسارت دیدگان از سیل فقط بخشی از خسارات وارده جبران شد، با توجه به اعلام سهمیه جدید به استان که البته سهمیه شهرستان‌ها هنوز مشخص نشده اما امیدوار هستیم که با تسهیلات جدید بتوانیم منازل خسارت دیده را بازسازی نماییم لذا دهیاران نسبت به تکمیل فرم‌هایی که به آن‌ها تحویل داده شده و اعلام اسامی افراد خسارت دیده باید هرچه سریعتر اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق