توزیع ماسک در خوزستان متناسب با قدرت خرید مردم خواهد بود


توزیع  ماسک در خوزستان متناسب با قدرت خرید مردم  خواهد بود

اهواز – ایرنا – مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این که قدرت انتخاب مردم در خرید ماسک اولویت اصلی ما است گفت: توزیع ماسک باید به گونه‌ای باشد که قدرت انتخاب مردم  در سطح عرضه از بین نرود.

امید بن‌عباس یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تولید ماسک در داخل نبایستی انحصاری باشد بلکه باید ماسک مورد نیاز مردم با قیمت مشخص در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به این که وضعیت ۶ شهر استان خوزستان از نظر شیوع کرونا قرمز شده است گفت: با توجه به وضعیت فعلی بیماری کرونا و احتمال تشدید این بیماری در پاییز نیاز است که وضعیت بازار نیز متناسب با این شرایط برنامه‌ریزی شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این که هنوز عدم هماهنگی‌هایی در سطح عرضه مشاهده می‌شود بیان کرد: ضرورت دارد که هماهنگی بیشتری برای عرضه ماسک در سطح استان میان واحدهای تولیدی و شرکت‌های پخش صورت گیرد.

وی افزود: تلاش میکنیم ماسک مورد نیاز مردم در شرایط بیماری، به میزان کافی و در دسترس وجود داشته باشد و مردم برای خرید ماسک نیز قدرت انتخاب داشته باشند.

وی ادامه داد: در وهله اول نباید کمبود ماسک در بازار احساس شود و در وهله دوم هر محصولی که بنا است در بازار عرضه شود باید براساس مصوبات قیمت‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت باشد.

توزیع متوازن ماسک

بن‌عباس گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که واحدهای تولیدی ماسک، توزیع را به شکل متوازنی و بدون مشکل انجام دهند.

وی بیان کرد: سازمان صمت به عنوان متولی تامین و توزیع باید شرکت‌های پخش مورد تایید را طی یک نامه رسمی به سازمان غذا و دارو و سازمان غذا و دارو نیز به استناد همان نامه شرکت‌های پخش را به داروخانه‌ها اعلام کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: همچنین ضرورت دارد به صورت دقیق مشخص شود که تولیدکننده‌ها محصول خود را به کدام شرکت‌ پخش و کدام شهرستان توزیع می‌کند.

وی بیان کرد: سازمان غذا و دارو باید بر کیفیت تولید ماسک در واحدهای تولیداستان نظارت کند و اقادامات قانونی را در صورت لزوم انجام دهد.

بن‌عباس ادامه داد: همچنین باید با همکاری میان سازمان صمت و اداره کل اموز اقتصادی استانداری خوزستان به منظور تولید پارچه ماسک(متبلون) به نحوی برنامه ریزی شود که ظرف یک ماه اینده سرمایه گذاری برای تولید پارچه اقدام و به بهره برداری برسد.

ا به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در حال حاضر ۱۰ واحد تولید ماسک صنعتی در استان فعالیت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو