ارزیابی مردم از علت گرانی دلار / «کاهش زوری نرخ ارز دوام ندارد!»


ارزیابی مردم از علت گرانی دلار / «کاهش زوری نرخ ارز دوام ندارد!»

حساسیت لحظه‌ای بازار ارز، با رویدادهای این روزهای کشور و جهان همراه شده و اسکناس آمریکایی که نوسانات قیمتی آن در روزهای اخیر بیش از پیش خبرساز شده را مورد توجه مردم ایران قرار داده است. نوشته ارزیابی مردم از علت گرانی دلار / «کاهش زوری نرخ ارز دوام ندارد!» اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

سارا صفاری- امروز در حالی که در نخستین ساعات روز خبر فعال سازی مکانیزم ماشه روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت، بازار در ساعات اولیه روز و ارز برخلاف تصور عموم با کاهش اندک قیمت دلار مواجه شد. افت نرخ ارز نظر بسیاری از کاربران را متوجه خود کرد و بحث‌های داغی پیرامون دلار راه افتاد.

بازار ارز دست دولت است؟

مروری بر کامنت‌های مخاطبان تجارت‌نیوز نشان می‌دهد با توجه به روند کاهشی نرخ دلار بسیاری از کاربران روند کاهشی نرخ ارز را سیاسی و دستوری می‌دانند و معتقدند هنوز برای قضاوت آینده دلار زود است.

– «بازار ارز دست دولت است پس دولت به خاطر اینکه ثابت کند که توان شکستن سیاست آمریکا را دارد، به ناچار ظرف چند روز آینده، هر روز مقداری قیمت دلار را پایین می‌آورد تا لاین سیر سقوطی به دو الی سه هزار تومان برسد اما در نهایت بازار باز سیر صعودی خود را در پیش می‌گیرد و دولت نیز نخواهد توانست هیچ اقدامی کند»

گویا آنچه پیش‌بینی خوانندگان تجارت‌نیوز در لحظه های نخستین کاهش نرخ دلار درست از آب درآمد و سیر نزولی دلار دلار چند ساعتی بیشتر تاب نیاورد و قیمت دلار در بازار امروز 30 شهریور ماه با 3.2% افزایش، 27,302 تومان اعلام شد.

در همین خصوص نظرات خوانندگان تجارت‌نیوز و تحلیل‌هایشان در خصوص نوسان نرخ ارز در دو روز گذشته تحت تاثیر مکانیزم ماشه و تاثیر انتخابات آمریکا بر نرخ ارز قابل تامل است.

کاهش زوری نرخ ارز دوام ندارد!

«هر وقت آمریکا ایرانو تهدید میکنه جالبه که فرداش بانک مرکزی با یک تزریق سنگین سعی میکنه در حد چند صد تومان به زور قیمت دلار را پایین بیاورد که بگه این تهدیدها هیچ اثری ندارن ولی حیف که حتی دو روز هم دوام نمیاره و بعضی وقتها ظرف ۲۴ ساعت دوباره قیمتها برمیگرده سر جای اولش و حتی بیشتر هم میشه.»

«دیگه خیلی ها دست دولت را در اینجور کارها خوندن. نمونه اش همین دیروز بود که بانک مرکزی بخاطر همین تهدید قضیه مکانیزم ماشه با تزریق ۲۹۳ میلیون دلار فقط تونست ۲۵۰ تومان قیمت دلارو کاهش بده ولی تا بعد از ظهر صد تومن افزایش داشته ،خلاصه اینکه اینجور کارهایی که بانک مرکزی داره میکنه به جز به باد دادن و خالی کردن خزانه هیچی دیگه براش نداره»

این در حالی است که امروز خبرهایی مبنی بر گشایش ارزی از سوی همتی رئیس کل بانک مرکزی تیتر بسیاری از رسانه‌ها بود. به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی‌ که همتی خبر از رایزنی با برخی کشورها برای بازگرداندن ارزهای بلوکه شده می‌داد، دلار بار دیگر افزایش یافت.

در همین زمینه و در نظرات برخی از خوانندگان در خصوص روند کاهشی و تاثیر انتخابات آمریکا بر نرخ نرخ ارز به نکات جالبی اشاره شده است.

«مگه زمان برجام و موقعی که آقای اوباما رئیس جمهور بود دلار به هزار تومن برگشت؟!! فقط روی همون قیمت موند! تازه کلی هم امتیاز ایران داد! هرکدومشون رئیس جمهور بشن تا وقتی که داخلی ها کاری نکنن دلار ارزون نمی شه، ثابت هم نمیمونه و بالاتر هم میره! با چه زبونی باید بگی تولید داخل باید درست بشه، نه مذاکراتی که فقط باید امتیاز بدی که فقط طرف لفظی بگه ما هم هستیم! و هیچ کدوم از تعهداتش را اجرایی نکنه! و وقتی دیگه امتیازی برای دادن نباشه، از تعهد برن بیرون! »

چی ارزون شده!

برخی کاربران نیز نوشتند؛

« با این وضعیت که کل مردم ایران تو این مدت دیدن چی ارزون شده . دلار روز به روز میره بالا تر »

« دلار بازار آزاد الان ۲۳۷۰۰ تومان،دلار در حال سقوط دلار نخرید،دلار ارزان میشود»

« تو سال ۹۷ دلار تا کانال ۱۹۰۰۰ تومان رفت و تا ۱۱۰۰۰ تومان تا سال ۹۸ پایین اومد یعنی ۴۰ درصد تقویت ارزش پول ملی،اگه حساب کنه الان دلار ۲۷۰۰۰تومان،اگه دلار ۴۰درصد ارزان بشه میشه ۱۶۰۰۰تومان،یعنی تو بهترین حالت که تو پارسال تجربه کردیم اگه امسال تجربه کنیم دلار تا کانال ۱۶۰۰۰تومان پایین میاد و ارزش پول ملی ۴۰درصد دوباره بالا میره»

آخرین اخبار مربوط به قیمت دلار را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس