رسوایی بزرگ اینستاگرام؛ جاسوسی از دوربین های تلفن همراه


فیس بوک بار دیگر به اتهام جاسوسی از کاربران اینستاگرام از طریق استفاده غیر مجاز از دوربین های تلفن همراه مورد شکایت قرار گرفته است.

به گزارش موبوایران ،شرکت فیسبوک یک بار دیگر متهم به جاسوسی عامدانه از کاربران اینستاگرام شده و این بار این کار را از طریق استفاده بدون اجازه از دوربین گوشی‌های همراه کرده است.

این دعوی در ماه جولای توسط رسانه‌ها مطرح شد که طبق آن اینستاگرام به دوربین گوشی های آیفون حتی در زمان غیر فعال بودن آنها دسترسی داشته است.

فیس بوک این گزارش‌ها را رد کرده و یک مشکل در این نرم‌افزار را مقصر دانسته و اعلام کرده این اشکال در حال برطرف شدن است. فیسبوک ادعا می‌کند این مشکل باعث شده اینستاگرام به اشتباه پیام های مبنی بر دسترسی به دوربین آیفون اعلام کند.

بریتنی کاندیتی، یکی از کاربران اینستاگرام در نیوجرسی در دادگاه فدرال روز پنجشنبه ادعا کرد این نرم افزار عمدا از دوربین گوشی ها با هدف جمع آوری اطلاعات با ارزشی در مورد کاربرانش استفاده کرده که بدون این کار دسترسی به این اطلاعات ممکن نبوده است.

طبق این شکایت، اینستاگرام و فیس بوک اطلاعات بسیار شخصی و خصوصی کاربران خود را که شامل فضای خصوصی خانه های آنها می شد به دست آورده اند تا از آن برای تحقیقات بازار استفاده کنند.

گفتنی است سایتهای Instagram و Facebook با به دست آوردن اطلاعات بسیار خصوصی کاربران خود ،اطلاعات ارزشمندی از آنها جمع آوری کنند. فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

در شکایت ماه گذشته، فیس بوک متهم شد که از فناوری شناسایی چهره برای برداشت غیرقانونی داده های بیومتریک بیش از 100 میلیون کاربر اینستاگرام خود استفاده کرده است. فیس بوک این ادعا را رد کرد و گفت که اینستاگرام از فناوری تشخیص چهره استفاده نمی کنند

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 52.7 هزار این ده نیاز عاطفی همسرتان را برآورده کنید تا شما را رها نکند | 71.7 هزار با این نشانه ها خواهید فهمید شریک زندگی تان شما را دوست ندارد | 28.3 هزار با این 8 نکته ضرر های قهوه را نابود کنید | 35.8 هزار آیا با خوردن جگر سموم آن به بدن شما وارد می شود؟ | 111.7 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان