مراسم اربعین با اعلام رسمی دولت عراق منتفی شد


مراسم اربعین با اعلام رسمی دولت عراق منتفی شد

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: مراسم اربعین امسال به دلیل شیوع کرونا با اعلام رسمی دولت عراق لغو شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در ستاد اربعین استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به لغو مراسم اربعین، دولت عراق پذیرای زائران نخواهد بود و خوب است که مردم کشورمان درخواست سفر نداشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات نیز شایسته است در جلسه ای با هیات های مذهبی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که برای همه لازم الاجراست را به آنها ابلاغ کند و ستاد عتبات عالیات نیز ممنوعیت ها را به موکب داران اعلام کند.

بازوند همچنین به نقش صداوسیما و رسانه ها در آگاهسازی عموم مردم برای پرهیز از سفر به مرزها اشاره کرد و گفت: تا می توانیم با گفت و گو و صحبت و انجام کارهای فرهنگی عزادارانی که قصد سفر دارند را منصرف کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه و با قدردانی از تلاش های نیروهای پلیس و مرزبانی کرمانشاه در مراسم اربعین سال گذشته و امنیت بسیار خوبی که ایجاد کرده بودند، افزود: سردار جاویدان فرمانده و دیگر کارکنان انتظامی استان برای جلوگیری از حضور زائران در مرز و تجمعات احتمالی نقش بسیار مهم و اثرگذاری برعهده دارند.

وی یادآور شد: در صورت مشاهده کاروان ها برای حضور در مرزهای خسروی و مهران در ایلام ماموران پلیس شایسته است با صحبت و اقناع سازی زائران آن ها را از حضور منصرف کنند.

بازوند با بیان اینکه تجمع زائران در مرز و عبور غیرقانونی آنها ممکن است باعث دستگیری آنها از طرف پلیس و نیروهای امنیتی عراق شود، از عموم مردم کرمانشاه و کشور خواست تا برنامه ای برای سفر به عراق و شرکت در مراسم لغو شده اربعین نداشته باشند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان اشاره کرد و گفت: وضعیت کرمانشاه متاسفانه مناسب نیست و تقریبا در حالت قرمز هستیم.

وی با اشاره به ابتلای روزانه ۲۵ تا ۳۵ نفر در استان به بیماری کرونا، از بستری بودن بیش از ۳۷۴ نفر در بیمارستان ها خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به این بیماری نسبت به هفته قبل افزایش داشته است.

بازوند در پایان از عموم شهروندان خواست تا ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی از حضور در اجتماعات پرهیز و موارد و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان