کتاب اسناد ستاد پشتیبانی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد چاپ شد 


کتاب اسناد ستاد پشتیبانی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد چاپ شد 

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلد اول کتاب اسناد ستاد پشتیبانی دفاع مقدس این استان مربوط به سال های 1365 تا 1367 چاپ و منتشر شد. 

سرهنگ امیرعباس آسمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تهیه و تدوین این کتاب در قالب ۱۰ جلد و به عنوان یکی از منابع مهم دوران دفاع مقدس در دستور کار اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

وی افزود: هدف از تهیه و تدوین این کتاب جلوگیری از تحریف یا آسیب دیدن اسناد دفاع مقدس و تبیین وقایع و امور مهم انجام شده در آن دوران طلایی و پرافتخار از طریق مستندات است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این کتاب ۳۱ شهریورماه امسال و در نخستین روز هفته دفاع مقدس در همایش یک روزه نکوداشت پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت استان رونمایی می شود.

سرهنگ آسمند عنوان کرد: این همایش از ساعت هشت و نیم صبح فردا دوشنبه در مصلای امام خمینی (ره) شهر یاسوج آغاز خواهد شد.

وی ابراز داشت: قشرهای مختلف مردم، خانواده شهدا، جامعه ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسؤولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در این همایش حضور می یابند.

سرهنگ آسمند گفت: سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس کشور تصمیم دارد در کنار تلاش برای حفظ و نگهداری اسناد دفاع مقدس آنها را بازتولید کرده و در اختیار محققان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس قرار دهد.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۶ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

۳۱ شهریورماه تا ۶ مهرماه هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟