برنامه رژه نیروهای مسلح در خراسان جنوبی برگزار نمی‌شود


برنامه رژه نیروهای مسلح در خراسان جنوبی برگزار نمی‌شود

بیرجند - ایرنا - فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: امسال برنامه رژه نیروهای مسلح که از برنامه‌های شاخص ما در هفته دفاع مقدس بود به دلیل حفظ سلامتی مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار نمی‌شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط یگان‌های ارتش در استان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با حضور همه فرماندهان نظامی و یگان‌های ارتش در استان، شرکت در نماز جمعه در صورت تشکیل، غبارروبی مزار شهدا با حضور نیروهای نظامی در استان، شرکت در نمایشگاه هفته دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا، حضور تیم‌های پزشکی ما در روستاهای منطقه و اهدای بسته بهداشتی برای مبارزه با کرونا از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ بیرجند بیان کرد: ۳۶۷ شهید، ۱۰۰ نفر آزاده و ۵۱۰ نفر جانباز و ایثارگر از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان جنوبی هستند.

وی گفت: در سطح نیروی زمینی و ارتش به دلیل رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مورد مثبتی از ابتلای به کرونا نداشتیم و طبق گزارشاتی که هر روز بیمارستان ارتش در بیرجند ارائه می‌کند هیچ مورد مثبت بین نیروهای نظامی ما گزارش نشده است.

امیر محمودی افزود: هرچند گزارش داشته‌ایم که سرباز ما به مرخصی رفته و در شهر خود بیمار شده که به او اعلام کردیم یک‌ ماه در شهر خودش بماند و پس از درمان برگردد.

وی اظهار داشت: در آسایشگاه‌ها فاصله تخت‌ها رعایت شده و به شکل روزانه و هفتگی عملیات ضد عفونی انجام می‌شود، یگان‌های ما همه موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و این مراحل در مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی از نظر آمار همواره نسبت به دیگر مناطق کشور از وضعیت باثبات بهتری برخوردار است که به دلیل فرهنگ غنی مردم این خطه است اما امنیت خود به خود ایجاد نمی‌شود چون تهدیدات غیرقابل پیش بینی است و در آن سوی مرز فعالیت‌هایی توسط استکبار جهانی انجام شده که می‌تواند بحران ایجاد کند و حضور نیروهای ارتش در استان این ثبات را ادامه داد و کارویژه اصلی قرارگاه لشکر ۳۰، آمایش سرزمینی است.

وی گفت: در گذشته تهدیدات ما از سمت غرب بود اما در حال حاضر در کشورهای همسایه، نیروهای استکبار جهانی قرار دارند و این نیروها برای ما تهدید هستند لذا به دلیل حضور نیروهای استکباری در کشورهای همسایه شرقی با تهدید مواجه هستیم که آمایش سرزمینی نیروهای مسلح تغییر کرد و به همین دلیل لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش با یگان‌های عملیاتی خود در شرق کشور مستقر شد.

آیین‌های هفته دفاع مقدس هر سال از ۳۱ شهریورماه همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۱۳۵۹، آغاز می‌شود که امسال با چهلمین سالگرد دفاع مقدس مقارن است.

برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد ۹۹ (سالروز آزادسازی خرمشهر) آغاز شد و تا پایان امسال ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر