امام جمعه بیرجند: مسجد مانند انسان دارای ظرفیت نامتناهی است


امام جمعه بیرجند: مسجد مانند انسان دارای ظرفیت نامتناهی است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مسجد مانند انسان دارای ظرفیت نامتناهی است اما درصد بسیار کمی از این ظرفیت استفاده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار با مسوول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور (طرح امام محله) سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: این در حالی است که بسیاری از انسان‌های شایسته، باسواد، با ایمان، تحصیلکرده و عاشق به انقلاب در مرکز بزرگی چون قم و مشهد هستند که کسی به سراغ آنها نمی‌رود و از آنها استفاده نمی‌کند.

وی اظهار داشت: ما باید شرایطی را مهیا کنیم تا جایی که نیرو در مراکز داریم، مسجد بدون پیش نماز و منبر بدون خطیب نداشته باشیم که متاسفانه در این خصوص در استان ما اقدامات خوبی صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با وجود قرآن، مکتب، تاریخ و شرایط معاصر، ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم اما ابتدا باید اقدامات اولویت‌بندی و تبیین شود.

وی افزود: اگر بخواهیم بعد از ۱۴۰۰ سال مسجد را دوباره بازسازی کنیم نیازمند کارهای فیزیکی، فکری، فرهنگی، علمی و عملی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: با توجه به اینکه اسلام ناب، قرن‌ها در انزوا بوده است لذا به صورت طبیعی رسیدن به قله مطلوب باید تدریجی باشد تا بهره‌برداری از سرمایه‌های عظیم مکتب اسلام پیاده شود.

وی ادامه داد: اگرچه مسجد ظاهر ساده ای دارد اما دارای باطنی است که اگر اسلام ناب در انزوا نبود و مسجد رسول الله(ص) و امیرالمومنین(ع) باز می‌بود، نوع بشر به کمالات نامتناهی خود می‌رسید.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: تبلیغات دشمن از نظر کیفیت، کارایی و امکانات با ما قابل قیاس نیست زیرا آنها با تبلیغات فراوان و فضای مجازی از هیچ، بالاتر از کوه می‌سازند و این در حالی است که ما از تبیین همان واقعیت‌ها عاجز هستیم.

وی بیان کرد: اگر عزم راسخی وجود داشته باشد کارها شدنی است، امروز یکی از علل کارآمد در موثر بودن اتصال تشکیلات‌ها با یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: مردم همانگونه که در دفاع مقدس در صحنه حضور داشتند امروز نیز در این شرایط سخت کرونا، مشکلات اقتصادی و جنگ های روانی باز هم در صحنه هستند و پاسخ دشمنان را می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته