70 عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در شهرستان درمیان برگزار می‌شود


70 عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در شهرستان درمیان برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس 70 عنوان برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در این شهرستان مرزی برگزار می‌شود.

سرهنگ محمد فاطمی‌نسب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این برنامه‌ها با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس در این شهرستان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امروز ما هرچه داریم از برکت امامین انقلاب، شهدا و فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس است چرا که تجربه دفاع مقدس به جهانیان ثابت کرد که با مقاومت و ایستادگی و پیروی از ولایت می‌توان بر قدرت‌های استکباری و پوشالی دنیا پیروز شد.

فرمانده سپاه شهرستان درمیان اظهار داشت: امام راحل به ما آموخت و به جهانیان اثبات کرد که هر کجا به توان و ظرفیت خودمان تکیه کرده و مطیع ولی فقیه بودیم نصرت الهی شامل حال ما شده است.

وی گفت: دفاع مقدس یک دانشگاه است که می‌شود همیشه از این دانشگاه اندوخته‌ها کسب کرد و این وظیفه ماست که این اندوخته‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

سرهنگ فاطمی‌نسب عنوان کرد: مقاومت دلیرانه رزمندگان اسلام در دوران حماسه‏‌ساز دفاع مقدس رمز پیشرفت‏‌های نظام اسلامی در عرصه‌‏های مختلف است و هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال مقاومت دلیرمردان و رزمندگان ایران اسلامی در برابر استکبار است.

وی همچنین به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز فضای مجازی به یک میدان مبارزه با جنگ نرم و جنگ روانی دشمن تبدیل شده که باید از این ظرفیت در جهت ترویج معارف ناب اسلام و اهل بیت (ع) و ترویج فرهنگ دفاع مقدس استفاده کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان اظهار داشت: بخشی از برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس با توجه به شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس امسال برگزاری چندین یادواره شهدا برنامه‌ریزی شده که از شاخص‌ترین آنها برگزاری یادواره شهدای شهر اسدیه و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان است.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا، همایش علما و روحانیون اهل تسنن و تشییع، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس و مساجد، برگزاری شب شعر، توزیع بسته‌های غذایی، همایش رزمندگان دفاع مقدس و مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری را از دیگر برنامه‌های هفته مقدس در شهرستان ذکر کرد.

شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403