تحصیل یک رتبه برتری کنکور در مدرسه عادی


تحصیل یک رتبه برتری کنکور در مدرسه عادی

داوطلب رتبه 7 کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی گفت: ساکن روستا هستم و در مدرسه دولتی تحصیل کرده ام.

تحصیل یک رتبه برتری کنکور در مدرسه عادینازنین زهرا افشار رتبه شش گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور سراسری از قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برای قبولی در کنکور سراسری تیر ماه ۹۸ شروع کردم و روزی ۸ تا ۱۰ ساعت مطالعه داشتم، البته در روز‌های مدرسه فقط ۵ ساعت مطالعه می‌کردم.

او در ادامه بیان کرد: در مدرسه سمپاد تحصیل می‌کردم و علاوه بر منابع درسی از کتاب کمک آموزشی هم استفاده کردم. استفاده از کتاب کمک آموزشی در صورتی که هوشمندانه باشد قطعا مفید است. تفریحاتی مثل گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم هم داشتم.

افشار در ادامه با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای انتخاب رشته نگرفته ام افزود: در گروه زبان رتبه ۱۷۹ منطقه را کسب کرده‌ام.

در مدرسه دولتی درس خوانده‌ام

مهدی ضیائی آذر خورانی رتبه ۷ کنکور علوم انسانی از شهررضا به خبرنگار دانشگاهی گفت: از اول تیر سال گذشته روزی ۱۵ تا ۱۶ ساعت مطالعه داشتم و در سال‌های قبل هم مطالعاتی داشته ام. چون در روستا زندگی می‌کردم مدرسه غیر دولتی و خاصی در دسترسمان نبود و در مدرسه دولتی درس خوانده‌ام.

او در ادامه بیان کرد: از کلاس تقویتی کنکور هم استفاده نکردم، ولی از مقدار محدودی کتاب کمک آموزشی استفاده کرده ام.

ضیائی آذرخورانی در ادامه با بیان اینکه رشته آموزش زبان و یا مشاوره را انتخاب خواهم کرد، ادامه داد: به سایر داوطلبان ساکن در روستا توصیه می‌کنم که تصور نکنند ساکن روستا بودن مانع موفقیت است بلکه بیشترین کلید موفقیت در کنکور فقط تلاش است و نیازی به کتاب و کلاس کنکور نیست.

او در ادامه بیان کرد: در مدت مطالعه برای کنکور فقط جمعه‌ها حدود ۲ تا ۳ ساعت استراحت داشتم.

در نمونه دولتی درس خواندم

فاطمه برات نژاد رتبه ۷ کنکور انسانی به خبرنگار دانشگاهی، گفت: مطالعه برای کنکور را از تابستان سال قبل شروع کردم و از کلاس هفتم در مدرسه نمونه دولتی بودم.

برات نژاد در ادامه بیان کرد: از کلاس تقویتی کنکور استفاده نکردم، اما از کتاب‌های کمک آموزشی برای موفقیت در کنکور استفاده کردم. بعد از هر آزمون فقط جمعه‌ها تفریح چند ساعته داشتم. فقط از سهمیه منطقه استفاده کردم و هنوز برای انتخاب رشته تصمیم نگرفته‌ام. شیوع کرونا چالش‌هایی را برای داوطلبان ایجاد و فشار‌های روانی را به دنبال داشت. تعویق‌های چند باره هم از یک سو به داوطلبان فشار آورد و از سوی فرصتی دوباره به دانش آموزان برای مطالعه مجدد داد.

از هیچ سهمیه ای در کنکور برخوردار نبودم

فاطمه محمدی رتبه ۹ کنکور انسانی به خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره میزان مطالعه برای کنکور گفت: از سال دهم و یازدهم برای کنکور مطالعه را شروع کرده بودم، اما مطالعه جدی‌ام از تیر ماه سال گذشته بود. در مدرسه نمونه دولتی تحصیلی می‌کردم و تنها سهمیه ام همان سهیمه مناطق بود.

محمدی در ادامه بیان کرد: از کتاب کمک درسی برای هر درسی استفاده می‌کردم، اما کلاس کنکور نداشتم. آزمون آزمایشی دوره‌ای نیز شرکت می‌کردم. به طور میانگین روزی ۶ ساعت مطالعه داشتیم که در روز‌های منتهی به کنکور بیشتر شده بود.

این رتبه ۹ کنکور نیز اضافه کرد: قطعا رشته حقوق را انتخاب می‌کنم، اما بین دانشگاه تهران و شهید بهشتی تردید دارم. تفریحاتم را کم کرده بودم و در حد دیدن فیلم و استفاده از گوشی به صورت کنترل شده تفریح داشتم.

نگران لغو کنکور سراسری بودیم

محمد قاسمی رتبه دهم کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی از مشهد به خبرنگار دانشگاهی گفت: از عید نوروز پارسال شروع به مطالعه کردم و تابستان به صورت جدی برای کنکور مطالعه داشتم. روزانه بین ۶ تا ۸ ساعت مطالعه می‌کردم که در روز‌های مدرسه کمتر بود.

قاسمی اضافه کرد: کرونا به مطالعه کنکوری‌ها کمک کرد. از مقطع دهم در مدرسه نمونه دولتی تحصیل می‌کردم و هیچ سهمیه‌ای ندارم.

او افزود: از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردم و استفاده از آن‌ها برای برخی دروس در رشته انسانی مثل فلسفه و منطق واقعا ضروری است.

قاسمی اضافه کرد: اگر کنکور در همان تاریخ برگزار می‌شد بهتر بود زیرا با شندین اخبار تعویق فک می‌کردیم امکان لغو کنکور وجود دارد و نگران می‌شدیم. رشته علوم قضایی در دانشگاه‌های تهران را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب خواهم کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق