نحوه نظارت بر شهریه دانشگاه‌های غیر دولتی


نحوه نظارت بر شهریه دانشگاه‌های غیر دولتی

مدیر کل دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم به بیان توضیحاتی درباره نحوه نظارت بر شهریه دانشگاه‌های غیر دولتی پرداخت.

نحوه نظارت بر شهریه دانشگاه‌های غیر دولتیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزانه شمیرانی مدیر کل دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم درباره نحوه نظارت بر شهریه دانشگاه‌های غیر دولتی، گفت: مجوز میزان شهریه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به هیات امنای موسسات غیر دولتی داده شده است تا درباره شهریه تصمیم بگیرند.

او در ادامه بیان کرد: این شهریه می‌تواند حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵ درصد نسبت به سال قبل تغییر کند. امسال با توجه به اینکه شرایط کرونا بر کشور حاکم بوده اکثر موسسات غیر دولتی مصوبه ۱۵ درصد را اعمال کردند.

شمیرانی در ادامه خاطرنشان کرد: موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی یک بخش غیر دولتی هستند و هزینه‌ها در تمام قسمت‌ها بر عهده خودشان است. افزایش قیمت‌ها در تمام قسمت‌های جامعه وجود دارد و این دانشگاه‌ها نیز هزینه دارند.

مدیر کل دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم افزود: این موسسات به صورت قانونی حق افزایش شهریه را داشته اند، اما باز هم آن‌ها حداقل افزایش شهریه را اعمال کردند.

او بیان داشت: اگر قرار باشد شهریه‌ای افزایش پیدا نکند وجود این موسسات زیر سوال می‌رود. کاهش ظرفیت در تمام دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی به دلیل کاهش دانشجو اتفاق افتاده است. اما به دلیل اینکه این موسسات بودجه خودشان را تامین می‌کنند نمی‌توانند شهریه را کم کنند. آنچه در این بین مهم است اقتصاد آموزش عالی است به این صورت که ورودی و خروجی یکدیگر را بپوشاند.

شمیرانی در ادامه بیان کرد: میزان شهریه باید در هیات امنا مشخص و به شورای گسترش آموزش عالی اطلاع داده شود تا در دفترچه‌های کنکور ثبت شود. دانشجویان می‌توانند به وزارت علوم، دفتر رسیدگی به شکایات و دفتر آموزش‌های عالی غیر دولتی برای گزارش تخلف شهریه موسسات غیر دولتی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت