150بسته مهر تحصیلی در بین دانش آموزان صومعه سرا توزیع شد


150بسته مهر تحصیلی در بین دانش آموزان صومعه سرا توزیع شد

رشت _ایرنا _ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صومعه سرا گفت :  150 بسته مهر تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند این شهرستان  همزمان با بازگشایی مدارس توزیع شد.

حسن راستاد در جریان توزیع این بسته ها در گوراب زرمیخ از توابع شهرستان صومعه سرا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع ارزش بسته های لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند در قالب طرح مهر تحصیلی ۳۰۰میلیون ریال است.

وی اظهار داشت : بسته مهر تحصیلی توزیعی در بین دانش آموزان شامل کیف، دفتر، مداد، مداد رنگی و سایر موارد است که به دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اهدا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صومعه سرا افزود: مهر تحصیلی یک طرح ویژه اجتماعی است و از ویژگی های آن استفاده از کالاهای ایرانی به منظور تحقق جهش تولید است.

وی افزود: طرح “مهرتحصیلی” با اجرای نیت بیش از سه موقوفه دارای درآمد این شهرستان برای کمک هزینه تحصیل دانش آموزان، تهیه لوازم التحریر، خرید کیف و کفش و غیره اجرا می شود.

وی با اشاره به آثار و خدمات وقف در زمینه کمک به دانش آموزان اظهار داشت: با توجه به کاهش درآمد خانواده های کم برخوردار متاثر از کرونا امسال اهتمام جدی تری برای مهر تحصیلی داشتیم.
وی در ادامه افزود: شناسایی دانش آموزان مستعد و مستحق، مطابق نیت واقف و از طریق ادارات آموزش و پرورش، مدیران مدارس، و نهادهای حمایتی به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستانها انجام می شود تا ضمن خدمت ‌رسانی مطلوب و کریمانه، اجرای نیت واقف نیز به طور صحیح انجام شود.

شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود ۵۶۴کیلومتر مربع و سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ دارای ۳۵۴ موقوفه، ۶۵ بقعه متبرکه، ۲۶۰ مسجد و ۱۰ بقعه شاخص است و۵ هزارپلاک فرعی رقبه در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ غمگین یا رب آیا تا کدامین لحظه باید سوخت مهستی