بارش پراکنده و باد شدید استان سمنان را درمی‌نوردد


بارش پراکنده و باد شدید استان سمنان را درمی‌نوردد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش‌های پراکنده، کاهش دما و باد شدید، مهمترین پیامدهای سامانه ناپایدار جوی در روزهای آینده در استان است.

ایرج مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، شرایط جوی چند روز آینده طبق نقشه ها و مدلهای پیش‌یابی از فعالیت سامانه ناپایدار متاثر خواهد بود.

وی درتوصیف سامانه بارشی مورد انتظار گفت: فعالیت امواج ناپایدار در استان از بعد از ظهر یکشنبه آغاز می شود و مهمترین مخاطره آن بارش پراکنده گاهی رعد و برق در ساعات بعد از ظهرو شب، مه آلودگی، وزش باد نسبتا شدید وگرد و خاک، کاهش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.
مصطفوی بیان کرد: منطقه اثر این سامانه به صورت رگبار پراکنده و رعد و برق در ارتفاعات و نواحی شمالی استان و به صورت وزش باد شدید در برخی نقاط استان به ویژه نیمه شرقی استان در جهت باد غالب شمالی تا شرقی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد : کاهش نسبی دما در استان از دوشنبه تا پنجشنبه بین سه تا پنج درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی درباره مخاطره وزش باد نسبتا شدید و امکان آسیب به سازه های موقت وگلخانه ها، امکان سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و شکستن سرشاخه های درختان،کاهش دید افقی در اثر مه آلودگی در محورهای شمالی استان هشدار داد.
مصطفوی اضافه کرد: محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، پرهیز از تردد و توقف در زیردرختان خشک وکهنسال و ساختمانهای در حال ساخت و به دلیل احتمال سقوط شاخه ها و مصالح ساختمانی، خودداری اتراق و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، نرفتن به ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان پایان فعالیت این سامانه ناپایدار را روز چهارشنبه عنوان و خاطرنشان کرد: شرایط جوی شهر سمنان امروز صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای این شهر امروز ۳۳ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود که تا پایان هفته به ۳۰ و ۱۹ کاهش می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل