برترین‌های کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت معرفی شدند


برترین‌های کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت معرفی شدند

سنندج - ایرنا - برترین‌های کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت عصر یکشنبه با حضور مسوولان، علما و روحانیون کردستان و شاعران آئینی استان‌های کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی در سنندج معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، در مجموع ۲۵۹ اثر از شاعران آئینی استان‌های غرب کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود که با داوری داوران کنگره ۱۴ اثر برگزیده و منتخب شدند.

در آیین اختتامیه این کنگره و براساس رای هیات داوران در رده سنی زیر ۳۰ سال رضا قربانی با اثری در زبان ترکی، دیاکو ویسی با اثری به زبان کردی و زینب چوپان با اثری به زبان فارسی حایز رتبه شدند.

در رده سنی بالای ۳۰ سال تبسم رضازاده در رشته زبان ترکی رتبه اول، بهرام سادی رتبه دوم و غلامعلی کریمی رتبه سوم را کسب کردند.

در رده سنی بالای ۳۰ سال به زبان کردی، محمد رحیمی رضوان رتبه اول، حمدالله قادری رتبه دوم و مهری محمدی رتبه سوم را از آن خود کردند.

همچنین در رده سنی بالای ۳۰ سال به زبان فارسی، طاهره تختی رتبه اول را بدست آورد، ابوالقاسم آقا میری رتبه دوم و اکرم بهرامچی نیز رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین بهزاد کرم‌اللهی و حمید واحدی نیز در این بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.
برترین‌های کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت معرفی شدند
نماینده ولی فقیه در کردستان در این آیین گفت: هر چیزی که در قرآن وجود دارد در اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) تجلی پیدا کرده است.
حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی افرود: ارتباط و دوستی و محبت به اهل بیت (ع) یک فضیلت و ارزش به شمار می‌رود و باید جایگاه ارزشمند اهل بیت را در جامعه ترویج دهیم.
وی با بیان اینکه اشعار زیادی در خصوص اهل بیت سروده شده که جایگاه ارزشمند آنها را نشان ‌می‌دهد، اظهار داشت: اشعاری که شاعران آئینی در این کنگره سرودند روضه زنده‌ای بود که قوی بودن شعر شاعران را می‌رساند.
نماینده ولی فقیه در کردستان سرودن شعر در وصف اهل‌بیت(ع) را بسیار لذت‌بخش اعلام کرد و یادآور شد: برگزاری چنین برنامه‌هایی که به همت تبلیغات اسلامی کردستان امروز در سنندج برگزار شده، جای تقدیر دارد و امیدواریم همواره تداوم داشته باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد این کنگره به شکل یک اجتماع بزرگ برگزار نشود، افزود: تمام تلاش خود را به کاربسته این که این مراسم با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
حجت‌الاسلام احمد حاتمیان هدف اساسی از برگزاری این کنگره را بازخوانی، تبیین و ترویج فرهنگ انسان ساز اهل بیت رسول اکرم(ص) و ابعاد شخصیت و فضائل رسول خدا با زبان ماندگار شعر اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...